اخبار کوتاه

انتقاد مورینیو از دل بوسکه

ژوزه مورینیو، مربی تیم چلسی پس از حذف اسپانیا بشدت این تیم و مربیش ویسنته دل بوسکه را مورد انتقاد قرار داد و اسپانیا را تیمی قابل پیش‌بینی، کند و مایوس‌کننده خواند: «آنها در عرض چهار روز در مقابل دو تیم متفاوت دقیقا به یک سبک بازی کردند. مشکل آنجا بود که استراتژی درستی برای این دو بازی نداشتند و بازیکنان در مرکز زمین محدود شده بودند. فقط پدرو و آسپلیکوئتا در کناره‌ها تحرکاتی از خود نشان می‌دادند. اسپانیا در طول شش سال، فوتبال بی‌نظیری را به نمایش گذاشت. شکی نیست که در تمام این مدت همه به دنبال راهکاری برای شکست تاکتیک بازی آنها بودند.»
کد خبر: ۶۸۶۳۰۸

کمپانی مصدوم شد

مارک ویلموتس تائید کرد که مصدومیت کمپانی از ناحیه کشاله ران پا، باعث شده تا او تمرینات پنجشنبه تیم را از دست بدهد. به این ترتیب حضور این مهره تاثیرگذار در دیدار حساس یکشنبه مقابل روسیه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. ویلموتس در همین رابطه گفت: «کمپانی تمرینات ما را از دست داده است. او تمرینات انفرادی را با تیم پزشکی انجام خواهد داد.»

مارادونا را به ورزشگاه راه ندادند

دیه‌گو مارادونا، بازیکن افسانه‌ای فوتبال آرژانتین مدعی شده است که قبل از بازی تیم ملی این کشور مقابل بوسنی، او را به ورزشگاه ماراکانا راه نداده‌اند. شاگردان سابه‌یا یکشنبه گذشته در ورزشگاه تاریخی ماراکانا توانست 2-1 بوسنی را شکست دهد، اما مارادونا نتوانست این بازی را از نزدیک ببیند؛ اتفاقی که مارادونا آن را به همکاری نکردن مقامات فیفا مرتبط می‌داند.

او به خبرنگاران گفت: «نتوانستم وارد ورزشگاه شوم به همین دلیل به هتل برگشتم تا نیمه‌دوم را از تلویزیون تماشا کنم. هر کاری می‌توانستم انجام دادم، ولی نگذاشتند وارد شوم. امیدوارم این مشکل بزودی حل شود تا بتوانم مسابقات بعدی آرژانتین را از نزدیک ببینم.»

ویدال به برزیل فکر نمی‌کند

آرتورو ویدال با وجود این‌که با مصدومیت دست‌و‌پنجه نرم می‌کند همچنان یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیمش محسوب می‌شود. هافبک باشگاه یوونتوس معتقد است که آنها نباید هم‌اکنون به مصاف احتمالی برابر برزیل فکر کنند. ویدال در همین رابطه در گفت‌وگو با سایت فیفا تاکید کرد: «ما همواره می‌خواهیم با بهترین تیم‌های دنیا بازی کنیم، اما هم‌اکنون نباید فکر خود را به بازی احتمالی برابر برزیل معطوف کنیم. ما ابتدا هلند را پیش رو داریم. آنها تیمی فوق‌العاده قدرتمند هستند که هر دو بازی پیشین خود را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. ما مــــی‌خواهیم همانند بازی چهارشنبه برابر اسپانیا به میدان برویم و هر سه امتیاز این دیدار را نیز به حساب خود واریز کنیم.»

انتقاد روبرتو کارلوس از اسکولاری

روبرتو کارلوس، بازیکن سابق تیم رئال مادرید و تیم ملی برزیل که همراه این تیم قهرمان جام جهانی 2002 شد، این روزها به مربیگری در تیم سیواس اسپور ترکیه مشغول است. کارلوس امروز از اسکولاری بابت فهرست بیست و سه نفره نهایی تیم برزیل انتقاد کرد. «اگر من بودم حتما رونالدینیو، کاکا و روبینو را با خود به جام جهانی می‌آوردم. هرچند الان نباید در مورد کسانی که در تیم ملی نیستند صحبت کنیم، اما عقیده من چنین است.»

اولتیماتوم به هواداران شیلی

گرچه شیلی توانست با ارائه فوتبالی کم‌نقص مدافع عنوان قهرمانی را تحقیر کند، اما هواداران این تیم بیرون از ورزشگاه مشکلات زیادی را برای مسئولان امنیتی برزیل ایجاد کردند. پلیس برزیل در همین رابطه اعلام کرد: «اگر این هواداران بعد از 72 ساعت برزیل را ترک نکنند، مطابق قوانین برزیل بشدت با آنها برخورد خواهیم کرد. آنها بدون بلیت قصد داشتند وارد ورزشگاه شوند. این هواداران خسارت زیادی به تجهیزات امنیتی بیرون ورزشگاه زده‌اند.»

گوتزه می‌خواهد گل بزند

ماریو گوتزه، ستاره تیم ملی آلمان، با وجود پیروزی 4 بر صفر تیمش در اولین دیدار جام جهانی مقابل پرتغال، تاکید کرد که باید در دیدارهای بعدی، از موقعیت‌هایشان بهتر استفاده کنند. او به کیکر گفت: «ما می‌توانستیم مقابل پرتغال به گل‌های بیشتری برسیم. نتیجه خیلی خوب بود اما در نیمه اول، یک پنالتی به سود ما گرفته شد و حریف هم یک بازیکناش را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد. من یک موقعیت خوب برای گلزنی مقابل پرتغال داشتم و اکنون می‌خواهم مقابل غنا گلزنی کنم.»

فن‌پرسی: هم خوشحالم و هم ناراحت

رابین فن‌‌پرسی که در دو بازی موفق شده برای تیم ملی هلند سه گل به ثمر برساند، پس از دیدار برابر استرالیا گفت: «در نیمه اول ما تیم خوب زمین نبودیم، اما همان‌طور که گفتم هنگام حملات ما آنها به‌طور مداوم در زمین می‌دویدند و فضاها را از ما می‌گرفتند. آنها خیلی خوب بودند و در جام جهانی شما نمی‌توانید در تمامی دیدارها عالی باشید. در نیمه دوم ما بیشتر شبیه به سیستم 4-3-3 بازی کردیم و موفق‌تر بودیم و توانستیم موثرتر ظاهر شویم. از صعود به دور بعد خوشحالم و از محرومیت برابر شیلی ناراحت.»

کاوانی: اروگوئه‌ای بردیم

ادینسون کاوانی در هر دو بازی اروگوئه نقش پررنگی داشته است. او در بازی اول هرچند که به شکست آبی‌ها انجامید، با وجود این تک گل تیمش را به ثمر رساند و در این بازی نیز پاس گل اول را به سوارس داد. کاوانی در انتهای بازی در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «یک بازی مدل اروگوئه‌ای انجام دادیم. شادی بسیار بزرگی را تجربه می‌کنیم، زیرابازی بسیار دشواری بود. همه دنیا دیدند نسبت به بازی اول چقدر بهتر شده بودیم. معتقدم که شایسته این پیروزی بودیم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها