رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

خاوری نیاید او را بر می گردانیم

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به درخواست قوه قضاییه برای تعیین نماینده‌ای از وزارت امور خارجه برای پیگیری پرونده محمود خاوری، رئیس پیشین بانک ملی گفت: بزودی وزارت امور خارجه، نماینده‌ای را در این زمینه معرفی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۵۸۴۶

به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی با بیان این‌که پیش از این درخواستی از وزارت خارجه درباره پیگیری یا ورود به پرونده خاوری انجام نشده بود، افزود: دو روز پیش در ارتباط با پرونده خاوری از طرف قوه قضاییه نامه‌ای دریافت کردیم که محتوای آن درخواست برای تعیین نماینده‌ای از وزارت امور خارجه برای پیگیری این مساله و شرکت در کمیته تخصصی پیگیری پرونده خاوری است.

وی درباره وضع لوایح استرداد مجرمان با دیگر کشورها نیز گفت: در حال حاضر با حدود 40 کشور پیش‌نویس سه موافقت‌نامه تحت عنوان انتقال محکومان، استرداد مجرمان و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری را ارائه کرده‌ایم.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اظهار کرد: برخی از این قراردادها به مرحله قانونی و اجرا رسیده و با حدود 19 کشور برخی از این موافقت‌نامه‌ها در حال اجراست و برخی دیگر از این موافقت‌نامه‌ها نیز در حال بررسی است؛ به این شرح که ما موافقت‌نامه را به کشورهای دیگر ارائه کرده‌ایم که منتظر پاسخ این کشورها هستیم.

وی تصریح کرد: این اقدام خوب و مناسبی است که می‌تواند تسهیلاتی در مناسبات کنسولی و قضایی بخصوص در زمینه مجرمان و زندانیان فراهم ‌کند، داشته باشیم.

قشقاوی ادامه داد: وزارت امور خارجه زمینه‌های سیاسی و وزارت دادگستری و قوه قضاییه، اقدامات قضایی مساله خاوری را پیگیری می‌کنند. وی درباره انتقال موردی محکومان با برخی کشورها نیز گفت: با کشورهایی که این موافقت‌نامه‌ها را امضا نکرده‌ایم، ممکن است به صورت موردی انتقال محکومان داشته‌باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها