شرکت سونی نوعی ربات جدید با ساختار و عملکرد ویژه و با نام AIBO ERS7 به بازار عرضه کرده است. این ربات که به شکل سگ است با رنگ مشکی براق قابل شناسایی است.
کد خبر: ۶۸۵۶۷

AIBO با استفاده از فناوری بی سیم (wi-fi) ، بسیار مناسب برای شنیدن رادیو اینترنتی است. همچنین جایگزین خوبی برای MP3 Player ها و یا (PDA دستیار شخصی دیجیتال) است. به کمک این سیستم مجهز ، فعال کردن ویدئو، شناخت فرمتهای جدید و حتی خواندن یادداشت روزانه شخصی نیز امکان پذیر است. کاربر می تواند برای سگ ربات E-mail بزند و از او درخواست عکسی روی تلفن همراهش کند.
البته باید از قبل شماره تلفن همراه خود را به سگ محترم داده باشد. AIBO می تواند قرار ملاقات ها و کلیه مواردی که باید در طول روز به خاطر بسپارید را به شما یادآوری کند. همچنین با اتصال این سیستم به رایانه های شخصی می توان یک یادداشت روزانه مرتب ترتیب داد. AIBO به عنوان یک سگ نگهبان در نبود مالک خانه ، هر صدایی را که می شوند و هر تصویری را که می بیند ضبط می کند.
از جمله دیگر امکاناتی که این ربات دارد این است که شما می توانید از طریق رایانه شخصی تان آن را هدایت کنید و چیزهایی را که او می شنود یا می بیند دریافت کنید. به عنوان مثال شما می توانید هنگامی که جلوی رایانه تان نشسته اید، متوجه شوید که در بقیه نقاط منزلتان چه می گذرد، حتی قادر است میل هایتان را چک کرده و برایتان میل بفرستد.
این ربات تامدتی با هوش است و از طرق مختلف با شما تماس برقرار می کند. مثلا او قادر است از طریق چهره ، صورت ، حس لامسه و دریافت اصوات ، جایگاه خود را ترک کرده و به دستورات شما رسیدگی کند. همچنین قادر است باتری های خود را شارژ کند. او می تواند صدا و چهره صاحب خود را شناسایی و به دستور او اعمال آکروباتیک و توپ بازی کند. این سگ باهوش قادر است در مدت 2تا 3دقیقه کلیه حرکات اشخاص را ضبط کند و به تقلید از آنها بپردازد.
AIBO کلیه دستوراتی را که به صورت شفاهی و به زبان انگلیسی دریافت می کند ، اجرا کرده و به کمک کارت گرافیکی های کوچکی که دارد ، کلیه داده های بصری را نیز دریافت می کند. گفتنی است این ربات شگفت انگیز قادر است کلیه حالات را درک کند ، به طوری که ، شاد ، غمگین و یا هیجان زده می شود. این ربات از راه دور کنترل می شود و از حافظه 32 مگابایتی برخوردار است و 2000 یورو قیمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها