عبدالقادر مراغی از سرشناسترین موسیقیدانان ایران در نیمه دوم قرن هشتم و اوایل قرن نهم هجری بود که پس از فارابی آخرین موسیقیدان بزرگ و وارث موسیقی کلاسیک ایران به شمار میرفت. عبدالقادر در طول دوران زندگی اش- که مقارن با دوران پر آشوب تاریخ ایران بود- سه رسله موسیقی به زبان فارسی نوشت که دو تا از آنها هنوز هم از مرجعهای مهم موسیقی به شمار میروند. او در جامع الالحان قواعد موسیقی را شرح میدهد، در مقاصد الالحان تصنیفها و آهنگهای خود را میگوید و در کنزالالحان مجموعه آهنگهای موسیقی و ساختههایش را با علایمی که برای ثبت آنها در نظر گرفته بود، آورده است که متاسفانه این آخری مفقود شد.(اعتماد)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفتوگوی اختصاصی با «جامجم»:
«جامجم» در گفتوگو با رئیس مرکز بینالملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی کرد
حجتالاسلام طبسی معتقد است تصمیمات امامان (ع) علیرغم ظاهر متفاوت، براساس وظیفه و شرایط زمانه، همگی در مسیر هدایت امت اسلام بوده است