نماینده مردم کرج در مجلس گفت: امروز در خیابان‌های مرکزی شهرهای بزرگ، تعداد موسسات مالی اعتباری و بانک‌های خصوصی از تعداد سوپرمارکت‌ها بیشتر شده است.
کد خبر: ۶۸۴۱۴۲
رقابت موسسات مالی و بانکی خصوصی با سوپر مارکت‌ها

عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق میان‌دستور اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب همچون نگینی درخشان در جهان معاصر به دل‌های عاشق مکتب توحیدی نورافشانی می‌کند و قلوب آزادیخواهان را منور می‌کند.

وی ادامه داد: صهیونیسم جهانی برای مقابله با دل‌‌های پاک طرفداران اسلام ناب محمدی(ص) اقدام به راه‌اندازی گروه‌های تروریستی در جهان اسلام کرده است که متاسفانه کشورهای مختلف اسلامی آماج این گروه‌های نامشروع قرار گرفته‌اند و کشتار مردم افغانستان و پاکستان توسط گروه تروریستی طالبان و کشتار مردم مسلمان سوریه، لبنان و عراق به وسیله گروه‌های تروریستی تکفیری داعش که بویی از اسلام و مسلمانی نبرده‌اند با حمایت آمریکای جنایتکار و حامیان منطقه‌ای و صهیونیسم جهانی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: امروز مردم مسلمان عراق قربانی حرکت‌های اسلامی و استقلال‌طلبانه هستند. این جنایتکاران از کشتار مردم هیچ واهمه‌ای ندارند، ولی باید بدانند که زمان بیداری ملت‌های مسلمان فرا رسیده است و آینده تیره و تاری در برابر آنها خواهد بود و به امید خدا مردم مسلمان عراق، سوریه و لبنان درس فراموش‌ناشدنی به تروریست‌ها خواهند داد.

اکبریان گفت: امیدوارم چشمان خواب‌آلود سازمان حقوق بشر جهانی بیدار شود و در این خصوص جنایتکاران را محکوم کند، وگرنه به عنوان یک سازمان ضد حقوق بشری در ذهن آزادیخواهان برای همیشه باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای تاکید کرد: باید تیم مذاکره کننده با صلابت، مقتدرانه و با قدرت و گفت‌وگوی منطقی جهت دفاع از منافع ملی مردم مظلوم ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه‌گر ایستادگی کنند؛ مذاکرات ما فقط در مسئله هسته‌ای است ولاغیر و در ارتباط با غنی‌سازی زیر 5 درصد هیچ محدودیتی را نخواهیم پذیرفته و ازحقوق حقه مردم کوتاه نخواهیم آمد و غنی‌سازی در حد نیاز کشور را حق مسلم خودمان می‌دانیم.

نماینده مردم کرج در مجلس ضمن تشکر از رئیس جمهور و وزیر کشور به دلیل عزل استاندار سابق البرز گفت: از رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص عزل استاندار سابق البرز صمیمانه تشکر می‌کنم. این حرکت عاقلانه در برخورد با افراد متخلف ثابت کرد که دولت در اجرای قانون با هیچ مقام و مسئولی تعارف ندارد.

اکبریان ضمن انتقاد از افزایش تعداد موسسات مالی و اعتباری و بانک خصوصی اظهار داشت: به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی تذکر می‌دهم که جلوی راه‌اندازی بی‌حساب و کتاب بانک‌های خصوصی و موسسات مالی اعتباری گرفته شود؛ امروز در خیابان‌های مرکزی شهرهای بزرگ تعداد موسسات مالی اعتباری و بانک‌های خصوصی از تعداد سوپرمارکت‌ها بیشتر شده است.

وی ادامه داد: یک روزی در این کشور تب احداث کارخانجات ماکارونی و کارخانجات فرش ماشینی داغ بود، اما امروز همه در حال احداث موسسات مالی اعتباری و بانک خصوصی هستند و اینها به غیر از اینکه سودهای کلانی به جیب می‌زنند و عده‌ای را بیچاره می‌کنند کار دیگری انجام نمی‌‌دهد. امیدوارم دولت در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشد.

وی در خصوص وام ازدواج جوانان نیز گفت: درباره وام ازدواج، مصوبه دولت دربانک‌ها اجرایی نمی‌شود و جوانان ما برای گرفتن چند میلیون تومان وام در شعبات مختلف بانک‌ها سرگردان هستند از دولت انتظار داریم به این سرگردانی پایان یابد.

اکبریان در تذکری به وزیر نیرو افزود: با وجود دو سد امیرکبیر و طالقان، مردم استان البرز در مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی با مشکل مواجه هستند و متاسفانه وزارت نیرو تدبیر درستی در توزیع آب در کشور بخصوص در استان البرز، تهران و دریاچه ارومیه ندارد و مردم استان البرز شهروند درجه دوم تلقی می‌شوند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها