میزگرد جام‌جم همزمان با روز جهانی و هفته ملی صنایع‌دستی

صنایع‌دستی دلسوز ندارد

نمایشگاهی برای صنایع دستی

سه‌شنبه‌ای که گذشت، روز جهانی صنایع دستی بود؛ صنعتی که از جاذبه‌های هر کشوری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۸۳۱۸۱
نمایشگاهی برای صنایع دستی

در این نوشتار نه می‌خواهیم به معرفی، تحسین و تکریم صنایع دستی کشورمان بپردازیم و نه به مشکلاتی که هنرمندان این عرصه با آن دست به گریبانند؛ هنرمندانی که معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی تعداد آنها را قریب به 300هزارنفر عنوان می‌کند.

فقط می‌خواهیم پیشنهادی برای دو سه روز آینده شما بدهیم؛ بویژه به آنهایی که اعتقاد دارند «هنر نزد ایران است و بس»، ولی زمانی‌که می‌پرسی سه چهارتا از این هنرها را نام ببر، فقط نگاهت می‌کنند.

پیشنهاد ما به شما نمایشگاه صنایع دستی است که از سه‌شنبه به مناسبت هفته صنایع دستی درهایش را به روی مردم گشوده، آن هم فقط تا یکشنبه.

برای همین، امروز و فردا بهترین زمان برای بازدید از این نمایشگاه است. در این نمایشگاه، هنرمندان صنایع دستی در 435 غرفه آثار چوبی، فلزی، شیشه‌ای، چرمی و میناکاری، خاتم‌کاری، سفال، سرامیک، پوشاک سنتی و ایرانی، زیورآلات، حصیربافی، رودوزی‌های سنتی، زیرانداز، سازهای سنتی و... را از سراسر ایران به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

ساعات بازدید از این نمایشگاه 15 تا 21 اعلام شده است. سالن‌های 7، 8 و 9 نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان بیست و چهارمین نمایشگاه صنایع دستی است؛ به این دلیل برای رفتن به نمایشگاه صنایع دستی، بهتر است از در جنوبی (بزرگراه نیایش) وارد نمایشگاه شوید.

به یاد داشته باشید نمایشگاه بین‌المللی این روزها میزبان نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم هست که ظاهرا مدعیان «هنر نزد ایرانیان است و بس» بیشتر این مقوله‌ها را جزو هنر برمی‌شمرند و تمایل افزون‌تری برای بازدید از آن دارند.

ظاهرا زور بانک و بیمه و بورس بر نمایشگاه صنایع دستی با 800 میلیون تومان بودجه چربیده و با تبلیغات گسترده و مداوم رادیوی نمایشگاه، مردمی را که شاید به امید بازدید از صنایع دستی پا به نمایشگاه گذاشته‌اند، مجذوب خود می‌کند.

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی پیشتر از هماهنگی‌هایی با سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران برای تبلیغ این نمایشگاه در سطح شهر خبر داده بود، ولی ما که تاکنون چیزی ندیدیم. امیدواریم در نمایشگاه‌های آینده توجه بیشتری به این مساله شود.

کمیل انتظاری - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها