همزمان با انهدام این میزان مواد در تهران و 21 استان کشور، از خانواده‌های شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر تجلیل خواهد شد

100 تن انواع مواد مخدر امحا می‌شود

در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر یکصد تن مواد مخدر در کشور امحا خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۳۰۹۶

به گزارش پایگاه خبری پلیس، دبیر کمیته برگزاری سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها پنجم تیرماه در ایران نیز برگزار می‌شود و امسال مراسم همزمان در تهران بزرگ و 21 استان کشور برگزار خواهد شد.

سید نجیب حسینی از امحای یکصد تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: هر ساله سه کمیته اطلاع‌رسانی، اجرایی و پشتیبانی و امحا و اجرایی برای برگزاری این مراسم تلاش می‌کردند، اما امسال کمیته ویژه‌ای تحت عنوان کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده و برنامه‌‌های متنوعی را در سالروز مبارزه با مواد مخدر در کشور شاهد خواهیم بود.

به گفته حسینی، در این مراسم نزدیک به 500 نفر از فرهیختگان و مسئولان که در مبارزه با مواد مخدر نقش دارند حضور یافته و از پنج نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان که سال 92 در راه مبارزه با مواد مخدر شهید یا جانباز شدند، تجلیل خواهد شد.

دبیر کمیته برگزاری سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این‌که ده میلیون نفر قاچاقچی حرفه‌‌ای در دنیا از راه مواد مخدر تجارت می‌کنند، افزود: سود حاصل از قاچاق مواد مخدر بین 500 تا 600 میلیارد دلار است و باعث شده در کنار تجارت نفت، سلاح و تروریسم، به جایگاه ویژه‌ای در جهان دست یابد.

وی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر امیدی به کمک کشورهای غربی ندارد، افزود: از زمان حضور طالبان در افغانستان کشت خشخاش در این کشور حدود 192 برابر شده و پیامد‌های منفی که از آثار سوء مواد مخدر و روانگردان‌ها در کشور به وجود آمده، می‌توان از آن به عنوان زلزله خاموش نام برد.

حسینی با بیان این‌که اعتیاد مهم‌ترین مساله‌ای است که قشر جوان را در معرض خطر قرار داده، گفت: اعتیاد به مواد مخدر باعث شده تا هر سه ساعت یک جوان و در طول شبانه‌روز هشت نفر جان خود را از دست بدهند و یکی از عوامل مرگ و میر بعد از تصادفات و بیماری‌های قلبی مواد مخدر است؛ همچنین بخش اعظمی از زندانیان کشور ( بیش از 50 درصد) به جرم اعتیاد در زندان‌‌های کشور به‌سر می‌برند.

وی افزود: با توجه به عمق فاجعه‌ای که امروز در دنیا به دلیل مواد مخدر شاهد هستیم باید نه‌تنها یک هفته بلکه روزهای بیشتری از سال را به این امر مهم اختصاص دهیم تا مبارزه همه‌جانبه‌ای برای سالم بودن جوانان در برنامه‌ریزی مسئولان کشور قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها