گروه‌های موسیقی بانوان از 24 خرداد هر روز روی صحنه می‌روند

ساز موسیقی بانوان کوک شد

جشنواره موسیقی بانوان که با تاکید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای موسیقی بانوان تغییر نام داده است، پس از شش سال توقف از شنبه هفته آینده در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
کد خبر: ۶۸۲۱۷۰

به گزارش جام‌جم، در این جشنواره 11 گروه از میان گروه‌های فعال موسیقی بانوان تا دوم تیر هر روز در تالار وحدت روی صحنه رفته و به اجرای موسیقی می‌پردازند.

روز گذشته نشست خبری این جشنواره در حالی برگزار شد که سیده‌مریم فاطمی رئیس این جشنواره گفت: تا دیروز قرار بود عنوان این برنامه جشنواره موسیقی بانوان باشد، اما از دفتر موسیقی به ما گفتند به جای جشنواره از عنوان اجرای موسیقی بانوان استفاده شود.

برگزاری کنسرت در ساعت مرده

اجراهای این جشنواره هر روز ساعت 13 تا 15 روی صحنه می‌رود و این موضوعی است که اغلب گروه‌های موسیقی به آن انتقاد دارند، چرا که این ساعت یک زمان مرده است و اغلب زنان در این ساعت یا در محیط کار هستند یا مشغول رسیدگی به امور خانه هستند. این موضوع طی روزهای گذشته از سوی پری ملکی خواننده باسابقه کشورمان هم مطرح شده است.

حضور ژانرهای مختلف موسیقی بانوان

از نکات جالب توجه در گروه‌های انتخاب شده برای حضور در جشنواره موسیقی بانوان این است که در فهرست اعلام شده ژانرهای مختلف موسیقی دیده می‌شوند و گروه‌های موسیقی ایرانی بانوان در کنار گروه‌های موسیقی پاپ به اجرا می‌پردازند.

چه گروه‌هایی روی صحنه می‌روند؟

در ایام برگزاری این جشنواره گروه موسیقی «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی بیست و چهارم خرداد روی صحنه می‌رود. پس از آن بیست و پنجم خرداد شیدا جاهدیان با گروه موسیقی «کرشمه» به اجرای موسیقی می‌پردازند.

بیست و ششم خرداد دو گروه روی صحنه می‌روند؛ «آواز ملل جهان» به سرپرستی شهلا میلانی و «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی.

روز بیست و هفتم خرداد هم گروه‌های «بوی گندم» به سرپرستی اعظم صانعی و «مشتاق شیراز» به سرپرستی مژگان شیرازی در تالار وحدت به اجرای موسیقی می‌پردازند.

«قناری» به سرپرستی قرینه محمدآوا و «دریای راز» به سرپرستی دریا ولی لو بیست و هشتم خرداد اجرای موسیقی خواهند داشت.

گروه «ستاره قطبی» به سرپرستی بهار ایلچی بیست‌و‌نهم خرداد و «دادمهر» به سرپرستی پروین سلطانی سی‌ام خرداد روی صحنه می‌روند.

در ادامه «چکاوک آزاد» به سرپرستی قدسیه مشیری اول تیر روی صحنه می‌رود. «خنیا» هم به سرپرستی پری ملکی پایان بخش اجراهای این جشنواره خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها