قلعه‌نویی: روی حفظ منتظری تاکید داشتم

هیچ کجای دنیا سرمربی دنبال بازیکن نمی دود

سرمربی استقلال با بیان دلایل ناکامی تیمش در فصل گذشته می‌گوید زرینچه و پاشازاده گزینه‌های اصلی دستیاری او هستند و در جلسه با افشارزاده این قضیه نهایی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۹۷۰
هیچ کجای دنیا سرمربی دنبال بازیکن نمی دود

به گزارش جام جم ورزشی ،امیر قلعه‌نویی درباره نتایج نه چندان خوب فصل گذشته استقلال گفت: باور کنید با جدایی پژمان منتظری به شدت مخالف بودم. همان زمان هم به مسئولان استقلال گفتم که با دو مدافع وسط نمی‌توان در سه جام حضوری پر قدرت داشت. مسائلی مثل محرومیت، مصدومیت و فشار بازی‌ها بسیار بر عملکرد تیم تاثیرگذار خواهد بود. از سویی دیگر وقتی که تعداد بازیکنانتان کم باشد به لحاظ تغییر تاکتیکی کارتان دشوار می‌شود و نمی‌توانید آن طور که می‌خواهید کار را ادامه دهید. شما ببینید خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده اکثر فصل مصدوم بودند و آندرانیک تیموریان هم به همین دلیل نتوانست آن طور که باید و شاید به ما کمک کند. خیلی روی ماندن پژمان منتظری تاکید داشتم و می‌خواستم که بماند. جدایی جباری و حمودی را هم که من اصلا نبودم که اتفاق افتاد. واقعا دست ما در فصل گذشته خالی بود.

او افزود: رویه من این است که یک لیست به باشگاه می‌دهم و هیچ دخالتی نخواهم کرد؛ چرا که شان و شخصیتم را بالاتر از این می‌دانم که خودم شخصا وارد عمل شوم. در هیچ جای دنیا سرمربی برای جذب بازیکن اقدام نمی‌کند و در ایران هم ان‌شاءالله کسی این کار را نمی‌کند. در حال حاضر یک کار خوبی که آقای نظری جویباری انجام می‌دهد این است که قراردادها را دو الی سه ساله می‌بندد و از این بابت از ایشان متشکرم. می‌خواهم دوباره به سال گذشته اشاره کنم. پارسال در برخی از بازی‌هایمان با 13 یا 14 بازیکن به مصاف حریف می‌رفتیم. بازی ما با تراکتورسازی را اگر به خاطر آورید می‌بینید که ما دو بازی پر فشار را پشت سر گذاشته‌ایم تا به آن بازی برسیم و به لحاظ بدنی بازیکنانمان تحلیل رفته بودند. مثل اتفاقی که در بازی بایرن‌ مونیخ و رئال مادرید رخ داد. یک بازی سنگین در خارج ایران انجام داده بودیم و بعد هم به مصاف فولاد رفته بودیم. به همین دلیل برابر تراکتورسازی مشکل داشتیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: البته این را هم بگویم که ما در فصل گذشته بدشانس هم بودیم؛ چرا که با سه امتیا‌ز اختلاف پنجم شدیم. این هم دلیلش به خاطر مصدومیت‌ها بود و البته مسئولیت اشتباهاتم را می‌پذیرم. من هم اشتباهاتی داشتم. آقای فتح‌الله‌زاده سال گذشته تمام تلاشش را کرد و مقصر اصلی من بودم.

او درباره دستیارانش صحبت کرد و عنوان کرد: من شخصیتی هستم که به صورت مشاوره‌ای کار می‌کنم. دو هفته‌ است که درباره این موضوع با دوستانم مشورت‌هایی داشتم و این که می‌گویم همواره به کار جمعی اعتقاد دارم یک حرف نیست بلکه در ارنج تیم با همکارانم جلسه‌ای می‌گذارم و بعد تصمیم‌گیری می‌کنم. در حال حاضر دو هفته‌ است که برای دستیارانم جلسه برگزار کرده‌ام و به احتمال زیاد تغییراتی را خواهیم داشت اما این که اسامی را روزنامه‌ها چه اعلام کرده‌اند، اطلاعی ندارم؛ چرا که روزنامه‌ نمی‌خوانم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود پاشازاده و زرینچه گزینه‌های مربیگری استقلال هستند، گفت: این دو از بزرگان استقلال و ایران هستند و مدنظر ما هم قرار دارند. امروز ساعت 13 با آقای افشارزاده جلسه داریم و جمع بندی نهایی را انجام می‌دهیم. زرینچه باید این فرصت را داشته باشد تا بتواند خود را در استقلال نشان دهد. او کاپیتان تیم ملی بوده است. از سوی دیگر پاشازاده از مفاخر فوتبال ماست و دو بار در تیم منتخب جهان بازی کرده و در لورکوزن هم توپ زده است. اگر شرایط مالی آنها حل شود در خدمتشان خواهیم بود.

سرمربی استقلال در پایان افزود: امیدوارم روزی برسد که همه ما به جای استفاده از لفظ "دستیار" از کلمه "همکار" استفاده کنیم. به هر حال این دو نفر از گزینه‌های اصلی ما هستند و از همکاران سال گذشته‌ هم نیز که در کنار ما نخواهند بود، تشکر می‌کنم؛ چرا که خالصانه تلاششان را انجام دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
۰
۰
اولا از نظر استقلالیها نتایج سال پیش بد كه نبود هیچ ..........فقط امیرخان بود كه تیم را جمع وجور كرد ثانیا تا امیر خان را داریم غم نداریم خدا با ماست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها