سهل و انگاری و سستی دلیل برخی از نمونه های مثبت است

دوپینگ و قربانیان تازه ای که از راه می رسند

یکی از کارکردهای نامناسب ورزش استفاده از مواد نیروزا برای رسیدن به موفقیت است.
کد خبر: ۶۷۹۱۹۱
دوپینگ و قربانیان تازه ای که از راه می رسند

به گزارش جام جم ورزشی ، ورزش ایران به دلیل ناآگاهی بیشتر مربیان و ورزشکاران هر بار قربانی هایی را در زمینه استفاده از مواد نیروزا معرفی می کند. متاسفانه با معرفی هر بار این افراد بیشتر می توان به این نکته پی برد که هنوز راهکار مناسبی برای مبارزه با پدیده زننده دوپینگ در ورزش به وجود نیامده است و ما باید همچنان در ورزش قهرمانی شاهد محرومیت و جرایم سنگین مجامع بین المللی باشیم.

بحث وزنه بردار دوپینگی در رده سنی نوجوانان هفته پیش غوغایی در جامعه رسانه ای کشور به پا کرد و بلافاصله امروز نیز دومین نفر معرفی شد تا جایی که حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفت و گویی اعتراف کرد تعداد این ورزشکاران 4 نفر است! دو نفر دیگر هنوز معرفی نشده اند اما این که در رده نوجوانان این پدیده زننده تا به این حدرایج است، جای سئوال دارد.

این ورزشکاران عمر ورزشی خود را پایان یافته می بینند و دچار سرخوردگی می شوند و برای آنکه من بعد نوجوانان دیگری دچار این کارکردهای نامناسب ورزش نشوند باید تدبیری اندیشید.عوامل بیرونی مانند فدراسیون جهانی در سطح بین المللی جریمه ای را در نظر می گیرد و در صورت مشاهده نمونه های بیشتر حکم به تعلیق فدراسیون مربوطه می دهد.

به همین دلیل فدراسیون وزنه برداری توسط فدراسیون جهانی 100 هزار دلار جریمه شد.

در بخش عوامل داخلی که باید برخورد ریشه ای تر با مسئله دوپینگ داشته باشیم متاسفانه شاهد برخی سهل انگاری ها و محافظه کاری های همیشگی هستیم. پیش از این نام دو وزنه‌بردار دوپینگی توسط فدراسیون جهانی اعلام شده بود اما فدراسیون وزنه‌برداری ایران امروز در اقدامی تأمل برانگیز پیش دستی کرده و اسامی دو دوپینگی دیگر تیم ملی نوجوانان را اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها