جابه‌جایی فرمانداران در دستور کار وزارت کشور است

وزیر کشور: فرماندار بروجرد با پذیرش قصور خود استعفا کرد

چند روز پس از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره برکناری فرماندار بروجرد به دلیل لغو همایشی که قرار بود حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسن خمینی در آن سخنرانی کند، وزیر کشور اعلام کرد که فرماندار بروجرد با پذیرش قصور خود در لغو همایش تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی(ره) از سمتش استعفا کرد و استاندار لرستان نیز این استعفا را پذیرفت.
کد خبر: ۶۷۵۴۸۲

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه گردهمایی مدیران ثبت احوال در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه بررسی‌های هیات پیگیری علل لغو همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی(ره) در بروجرد که قرار بود حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌حسن خمینی در آن سخنرانی کند، اظهار کرد: فرماندار بروجرد ضمن پذیرش قصور خود استعفا کرد و این استعفا از طرف استاندار پذیرفته شده است. وزیر کشور تصریح کرد: فرماندار مربوط اذعان کرده است که در شرایط خاص و به صورت بسیار ناپخته‌ای تصمیم‌گیری کرده است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: تشخیص ما قصور و انفعال در کار است که از سوی گروه یا جناح خاصی صورت نگرفته است. وی گفت: وزارت کشور مسئول صدور مجوز برای برگزاری مراسم‌هاست و اگر اتفاق خاصی بیفتد، تحلیل آن با توجه به ارجحیت مصالح عمومی جامعه، به عهده وزارت کشور خواهد بود.

وزیر کشور یادآور شد: متاسفانه به‌رغم صدور مجوز قبلی برای تشکیل جلسه‌ای در دانشگاه بروجرد با حضور افراد شاخصی همچون آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، آیت‌الله محلاتی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌حسن خمینی، سخنرانی دیگری از سوی برخی افراد به دلایل سلیقه‌ای یا سیاسی، همزمان در آن محل ترتیب داده شده بود که مسئولان محلی از آن مطلع نبودند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: پس از تشکیل نشدن جلسه یاد شده، شورای تامین تشکیل شد تا موضوع مورد بررسی دقیق قرار گیرد. وی با بیان این‌که قبل از صدور هر مجوزی برای برگزاری مراسم، همه ابعاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر مصلحت بود، مجوز صادر می‌شود، تاکید کرد: افرادی که موجب قصور در کار شده بودند به برخورد منفعلانه خود معترف شدند و قصور را پذیرفتند.

به گزارش ایرنا، همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی‌(ره) قرار بود شانزدهم و هفدهم اردیبهشت در دانشگاه آیت‌الله بروجردی برگزار شود که به دلیل اصرار برخی بر حذف سخنرانی سید حسن خمینی، این همایش لغو شد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره جابه‌جایی فرمانداران گفت: فرماندارانی که شیوه کارشان نزدیک به دولت است و همدلی و همراهی بیشتری با دولت داشته باشند، به کار گمارده خواهند شد.

رحمانی‌فضلی افزود: جابه‌جایی فرمانداران در دستور کار است و دولت حق خود می‌داند با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌هایی که دارد، فرمانداران را انتخاب کند. وی اظهار کرد: اکنون 430 فرماندار در کشور فعال هستند که تاکنون 230 تا 240 نفر از آنان با هماهنگی و همراهی مسئولان منطقه‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: برخی از فرمانداران به سبب محل‌کارشان جابه‌جا شده‌اند و برخی نیز ابقا و جابه‌جایی برخی دیگر در دست انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها