تولد نوزاد به کمک دریافت پیوند

جام جم آنلاین: زنی که در دروان نوجوانی نازا شده بود ، پس از دریافت پیوند بافت تخمدان از خواهر دوقلوی خود ، نوزاد دختری بدنیا آورد.
کد خبر: ۶۷۵۳۴

به گزارش بی.بی.سی ، این پیوند در بیمارستان سن لوک در سن لوئیس انجام شد.مدت کوتاهی پس از انجام پیوند روند قاعدگی زن 25 ساله آغاز شد.
به نظر می رسد این اولین بار است که در پی پیوند بافت تخمدان از شخصی به شخص دیگر ، بارداری و زایمان ممکن می شود.
این زن در سن 14 سالگی یائسه شده بود در حالیکه خواهر دوقلوی او چنین وضعی نداشت.
او دارای سه فرزند بود و مایل بود دهنده تخمک ببه خواهرش باشد تا او هم صاحب فرزند شود اما اینطور نشد و او در عوض بخشی از بافت تخمدان های سالم خود را به خواهرش داد.
در یک عمل جراحی پنج ساعته در بیمارستان سن لوک پزشکان تخمدان را ازدهنده برداشتند و بافت خارجی را که حاوی فولیکول های تولید کننده تخمک بود از آ ن جدا کردند.
سپس یک سوم این بافت روی هریک از تخمدان های خواهر دهنده به گیرنده پیوند زدند در حالیکه آخرین یک سوم نگه داری شد که در صورت رد پیوند مورد استفاده قرار گیرد.

احتمال کم

احتمال رد اندام حداقل بود زیرا دوقلوهای همسان ژنوتیک یکسان دارند که این امر شانس موفقیت را افزایش می دهد.
به گفته دکتر شرمن سیلبر و همکارانش گرچه پیوند تخمدان بین دوقلوهای همسان نادر است ، این تکنیک برای بسیاری از زنان می تواند اعمال شود.
اثبات این موضوع که پس از پیوند ، عملکرد تخمدان حفظ شده لقاح طبیعی و بارداری موفقیت آمیز حاصل می شود برای زنان جوانی که به دلیل بیماری سرطان نیازمند درمان نازائی هستند پیامد گسترده تری دارد.
به گفته دکتر آلن پیسی ، دبیر انجمن نازائی انگلیس ، موفقیت این روش می تواند به درک بهتر نحوه کمک به زنانی که می خواهند پیش از درمان سرطان عقیم کننده زایائی خود را حفظ کنند بیانجامد.
توانائی پیوند موفقیت آمیز تخمدانی که پیش از شروع درمان سرطان فریز شده بود ، مزیت فراوانی برای زنان مبتلا به سرطان در جوانی دارد.
وی می گوید بهرحال این نوع پیوند بسیار نادر خواهد بود و برای هردو طرف کاملا بی خطر نیست.
در اکثر موارد ، دهنده تخمک در امنیت بیشتر است و این عمل برای او سهل تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها