با هدف مقابله با موج جدید سرقت برق در کشور صورت می گیرد

مجازات حبس برای دستکاری کنتور برق

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران ـ توانیر ـ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در صورت دستکاری در کنتور، هرگونه عواقب آن به عهده مشترکان خواهد بود و در صورتی که لوازم برقی مورد استفاده در منزل نیز دچار آسیب شود، از شمول پرداخت بیمه خارج می‌شود و خسارت به آنها تعلق نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۷۲۴۲۵

به گزارش روابط عمومی توانیر؛ در این اطلاعیه آمده است: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که افرادی سودجو، با مراجعه به در منازل، پیشنهاد دستکاری در لوازم اندازه‌گیری (کنتور) را با هدف کمتر نشان دادن میزان برق مصرفی، به مشترکان ارائه می‌دهند.

از این رو با عنایت به این که دستکاری در لوازم اندازه‌گیری بر اساس مقررات قانون مجازات اسلامی جرم تلقی و برای مشترکانی که جرم آنها محرز شود، مجازات حبس نیز تعریف شده است. از هموطنان در سراسر کشور خواهشمند است در صورت مشاهده یا مراجعه سودجویان، مراتب را جهت پیگیری با شماره تلفن 121 به شرکت‌های توزیع نیروی برق اطلاع دهند.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر حسب ماده قانون مجازات اسلامی، دستکاری کنتورهای آب و برق که به کمتر نشان دادن میزان واقعی مصرف آب و برق منجر می‌شود از مصادیق سرقت یا جرم کلاهبرداری بوده و برحسب تشخیص دادگاه محترم مجازات‌هایی نظیر حبس، شلاق، ردمال و... برای مجرمان در نظر گرفته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها