زن میانسال به حبس ابد محکوم شد

قتل استاد دانشگاه به دست نامزد عصبانی

زنی آمریکایی به جرم قتل نامزد سوئدی خود با ضربات چاقو در حالت مستی به حبس ابد محکوم شد. آنا تروجیلو چهل و پنج ساله طی یک مشاجره مفصل در خانه‌اش در هیوستون تگزاس، استفان آندرسون، استاد دانشگاه سوئدی را مورد حمله قرار داد و بیش از 20 ضربه چاقو به سر و صورت او وارد کرد.
کد خبر: ۶۶۸۹۳۶

متهم قبل از قرائت حکمش در برابر قاضی گفت: قصد نداشتم او را بکشم. من نمی‌دانستم دارم چه کار می‌کنم. فقط داشتم از خودم دفاع می‌کردم و برای همین چاقو برداشتم.

هیات منصفه پس از جلسه‌ای دو ساعته این زن را گناهکار شناخت و در جلسه‌ای دیگر همان هیات برای حکم او تصمیم‌گیری کرد. مطابق حکم هیات منصفه او به حبس ابد محکوم شده است.

از سوی دیگر، رئیس بخش جنایی موسسه قضایی دانشگاه حقوق هیوستون گفته است حکم حبس ابد برای یک زن بندرت در تگزاس صادر می‌شود.

او گفت: زنانی که مرتکب خشونت خانگی می‌شوند، بسیار اندک هستند و درصد ناچیزی از این مجرمان را تشکیل می‌دهند. معمولا بیشتر این جنایات را مردان انجام می‌دهند و زنان فقط در مواردی نظیر انتقام‌گیری‌های عشقی دست به خشونت خانگی می‌زنند.

هیات منصفه این موضوع را بررسی کرد، آیا جنایت تروجیلو از روی انتقامجویی عاشقانه بوده یا خیر. اگر این موضوع ثابت می‌شد او حداکثر 20 سال حبس دریافت می‌کرد، اما با رد این احتمال وی به مجازات سنگین‌تر یعنی حبس ابد محکوم شد.

بسیاری از شاهدان در جلسه رسیدگی به این پرونده تاکید کردند که تروجیلو مرتکب خشونت در حالت مستی شده، اما کاری که انجام داده تحت تاثیر الکل نبوده و او زمان حادثه روی خود کنترل داشته است. او قبل از آن که حکم نهایی خوانده شود خطاب به هیات منصفه گفت: من نمی‌توانم احساسات و اعمال خود را برای شما شرح بدهم. در سخن گفتن ناتوان هستم.

تروجیلو در طول شش ساعت محاکمه گریه می‌کرد و می‌گفت مشکلات خصوصی او با نامزدش باعث شد دست به چنین کاری بزند.

او گفت چاقویی که برای قتل از آن استفاده کرد متعلق به نامزدش بود که علاقه خاصی به آن داشت و همیشه آن را با خود حمل می‌کرد.

به متهم حق اعتراض به حکم داده شده است، اما اگر حکم نقض نشود، قابل اجرا خواهد بود.

مقتول، آندرسون، اهل سوئد و استاد دانشگاه هیوستون تگزاس بود. او در بخش گیرنده‌های هسته‌ای و فرستنده‌های تلفن همراه کار می‌کرد.

وکلای مدافع متهم اعلام کرده‌اند که به حکم اعتراض خواهند کرد.

منبع: دیلی‌میرور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها