سیر سقوطی شاگردان کروش در ژوهانسبورگ

تیم ملی مقابل برزیلی‌ها شکست خورد

یک مرد سنگاپوری اعتراف کرد که در صعود تیم میل فوتبال نیجریه به رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۰ نقش داشته است.
کد خبر: ۶۶۸۳۶۸
حریف ایران با تبانی به جام جهانی رسیده

ویلسون راج پرومال، مرد سنگاپوری متهم به تبانی مدعی شد که در دیداری که باعث صعود نیجریه به رقابت‌های جام‌جهانی 2010 در آفریقای جنوبی شده، دست به تبانی زده است. وی همچنین از کمک به راهیابی هندوراس به این رقابت‌ها خبر داد.

پرومال اعتراف کرده که با فعالیت‌هایش به راهیابی نیجریه و هندوراس به رقابت‌های جام‌جهانی کمک کرده است. وی تأیید کرده است که عضوی از اتحادیه‌ای بوده که با رشوه دادن به مقامات فاسد چندین دیدار ملی دوستانه ترتیب می‌دادند و با بازیکنان توافق می‌کردند اما این اولین باری است که وی به تأثیر گذاری بر تیم‌های راه یافته به جام‌جهانی اعتراف کرده است.

وی در سال 2011 در هلسینکی باز داشت شد و به دو سال زندان محکوم شد. وی به مشارکت در تبانی اعتراف و دان تان را عامل اصلی حلقه رشوه و تبانی که در بازار قاچاق چین فعالیت می‌کند، معرفی کرد.

این اظهارات در کتابی به نوشته خود وی چاپ شده است. وی مدعی شد که در سال 2009 شرکتی با نام Football4U تأسیس کرد تا بازیکنان و مقامات فوتبالی را تحت تأثیر قرار دهد. وی مدعی شد که از همکاری به نام بی هون استفاده کرده تا این اتفاقات رخ دهد و حضور هندوراس در رقابت‌های جام‌جهانی تضمین شود.

هرچند او هرگز روی این مسابقه شرط‌بندی نکرد زیرا بی هون 200 هزار دلار از پول خودش را شرط بست. وی می‌گوید تأثیر وی به صعود هندوراس کمک کرد. پرومال سپس به تشریح جلسه‌اش با یکی از مقامات فوتبال پرداخت و وی قول داد که به صعود نیجریه به جام‌جهانی کمک کند و در عوض وی سه دیدار تدارکاتی مجانی برای این تیم و کاهش هزینه ای که برای میزبانی کمپ تمرینی در طول این مسابقات باید به فیفا پرداخته شود را تأمین خواهد کرد.

وی ابتدا مدعی شد که به سه بازیکن برای کمک به صعود نیجریه در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی رشوه داده است و سپس مدعی شد که به فدراسیون فوتبال موزامبیک وعده پرداخت 100 هزار دلار پول در صورتی که بتوانند مانع از تساوی تونس و عبور این تیم از سد نیجریه شود، را داده است. موزامبیک در این دیدار به پیروزی دور از انتظار یک بر صفر دست یافت.

پرومال در کتاب خود نوشت: نقشه من گرفت و من قهرمان گمنام نیجریه برای صعود به جام‌جهانی هستم. راهیابی نیجریه و هندوراس به این مسابقات یک موفقیت فردی برای من بود. من توانستم عامل راهیابی دو تیم به جام‌جهانی شوم اما نمی‌توانستم به کسی بگویم.

وی همچنین مدعی شد که با وجود تلاشی که داشت موفق نشد در جام‌جهانی به داوران رشوه بدهد. پرومال که یک سال از محکومیت خود را در فنلاند سپری کرده است، مدعی شد که از تبانی در مسابقات در سراسر دنیا از آمریکای لاتین تا سری آ ایتالیا سود برده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها