مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: با راه‌اندازی آزمایشی تصفیه‌خانه طبس، آب شبکه شهر ‌قابل آشامیدن شد.
کد خبر: ۶۶۲۹۷۳

علیرضا محمدزاده افزود: اکنون آب بیش از 90 درصد شهر طبس از منابع آب شیرین و تصفیه‌خانه تامین می‌شود که دارای کیفیت مطلوب است.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب شهر طبس با ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه آماده بهره‌برداری بود که به دلیل تخصیص نیافتن آب مورد نیاز از طرف آب منطقه‌ای راه‌اندازی نشده بود.

محمدزاده گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و آبگیری نسبی سد نهرین که در زمستان 1383 آبگیری شده است، تصفیه‌خانه آب شهر طبس با یک سوم ظرفیت راه‌اندازی شد که در صورت افزایش نزولات جوی و آبگیری مناسب سد و تامین آب مورد نیاز تصفیه‌خانه کیفیت آب شرب بهبود خواهد یافت.

وی مصرف آب شهر طبس را اکنون 150 لیتر برثانیه اعلام کرد که 65 لیتر برثانیه آب آن از محل تصفیه‌خانه و بقیه از محل چاه‌های آب شیرین تامین می‌شود.

محمدزاده با اشاره به این‌که مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اعلام کرد: در تابستان مصرف آب به 225 لیتر برثانیه نیز افزایش می‌یابد.‌/ ‌ایسنا

برداشت گل رز از 29 هکتار از گلخانه‌های خمین

رئیس بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین از آغاز برداشت گل زینتی شاخه بریده رز از سطح 29 هکتار از گلخانه‌های این شهرستان خبر داد.

احمد عروجی افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیرکشت، 19 میلیون شاخه رز در رنگ‌های مختلف تا اوایل تابستان در این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان این‌که میانگین تولید گل رز در این شهرستان در هر متر گلخانه 88 شاخه است، تصریح کرد: گل‌های تولیدی به بازار گل تهران ارسال می‌شود. عروجی با اشاره به این که شهرستان خمین در تولید گل‌های شاخه بریده، رتبه اول استان مرکزی را دارد، افزود: گل‌های تولیدی این شهرستان به دلیل ماندگاری بیشتر، با بازار پسندی خوبی مواجه است.

به گفته وی، سال گذشته 73میلیون گل شاخه بریده در هشت نوع از 189 هکتار از گلزارهای این شهرستان در فضای باز و بسته برداشت شد.رئیس بهبود تولیدات باغی جهاد کشاورزی خمین گفت: هر گلخانه در 4000 هزار مترمربع، زمینه اشتغال 20 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

شهرستان خمین از نظر تولید، تنوع و کیفیت گل‌های شاخه‌بریده رتبه اول را در استان مرکزی دارد./ ایرنا

افزایش وسعت منطقه شکار ممنوع نهاوند

رئیس محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: منطقه ممنوعه شکار نهاوند امسال از ده هزار هکتار به 18 هزار هکتار افزایش یافته است.

علی رسولی افزود: منطقه حفاظت شده آردوشان با مساحت 8000 هکتار، به مناطق شکار ممنوع و حفاظت‌شده نهاوند افزوده شد که با احتساب منطقه حفاظت‌شده ملوسان تاکنون 18 هزار هکتار از اراضی نهاوند منطقه شکار ممنوع است.وی با بیان این‌که منطقه ملوسان با وسعت 9500هکتار افزون بر 253 گونه جانوری و 152 گونه گیاهی را در خود جای داده است، یادآور شد: این منطقه از نظر پوشش گیاهی، منابع آبی و شرایط اقلیمی و دارا بودن دره‌ها و کوه‌های مرتفع و همچنین پناهگاه‌های فراوان، زیستگاه مناسبی برای جانواران و پرندگان است.رئیس محیط‌زیست شهرستان نهاوند یادآور شد: این منطقه با 152 گونه گیاهی و 253 گونه جانوری شامل قوچ و میش، گرگ، شغال، روباه، خرگوش، کبک، تیهو، عقاب، دشتی، شاهین، تشی، سنگ‌چشم و انواع درختان جنگلی و گیاهان مرتعی یکی از مناطق مهم در شهرستان نهاوند و استان همدان است./ مهر

2300 مدرسه کرمان نیازمند بازسازی است

استاندار کرمان گفت: طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش این استان، 2300 مدرسه در این خطه نیاز فوری به بازسازی دارند.

علیرضا رزم حسینی با بیان این‌که این آمار و ارقام با توجه به وضعیت استان کرمان و حادثه‌خیز بودن آن بسیار نگران‌کننده است، تاکید کرد: بازسازی مدارس فرسوده و نیازمند بازسازی باید در اسرع وقت انجام شود. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان این‌که این مدارس تخریبی بوده و نیازمند بازسازی فوری است، تصریح کرد: با توجه به اعتبارات موجود آموزش و پرورش استان، اکنون امکان تکمیل یا بازسازی مدارس تخریبی وجود ندارد.

محمدمحسن بیگی با اشاره به کمبود اعتبارات آموزش و پرورش گفت: مدارس شبانه‌روزی با توجه به محدودیت منابع، سال گذشته هیچ اعتباری دریافت نکردند و امسال نیز ده میلیارد ریال به مدارس شبانه‌روزی استان کرمان اختصاص داده شده، در حالی که مطالبات آنها 12 میلیارد تومان است. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها