حرف حساب به صورت روزانه به موضوعات مختلف اقتصادی می‌پردازد

چند کلمه «حرف حساب» درباره کسب و کار

یادداشت

خلاقیت هنری در «حرف حساب»

بدون هیچ دلیل روشنی عموما در تولید برنامه‌های ترکیبی، بخصوص برنامه‌های سیاسی و اقتصادی کمتر از خلاقیت‌های هنری بهره گرفته شده است؛ شاید جنس موضوعاتی که در این دست برنامه‌ها طرح می‌شود یا سلیقه برنامه‌سازان این حوزه به جدیت این آثار منجر شده، اما برنامه «حرف حساب» که صبح‌ها از شبکه یک به نمایش درمی‌آید، از این قاعده مستثناست. این برنامه که عموما به مسائل روز اقتصادی می‌پردازد و موضوعات فرهنگی اجتماعی را نیز با نگاه اقتصادی تحلیل و بررسی می‌کند، تیتراژی زیبا و خلاقانه دارد.
کد خبر: ۶۶۰۰۳۲

در تیتراژ این برنامه که تصویربرداری، کارگردانی و تدوین آن را میثم آذرزاد با همکاری علی سیاح انجام داده و مهرداد باقری نقش اصلی آن را به‌عهده دارد، یک کمدی از فضای کلی برنامه ارائه شده است. در این تیتراژ فضای شهر خاکستری ـ قهوه‌ای به تصویر درآمده و بازیگر با لباسی آبی که در این فضا اندکی نمود بیشتری دارد، دست به کارهای شیرین و جذاب می‌زند؛ برای کودکی چهارپایه می‌آورد که بتواند سیبی از درخت بچیند، روی تاب می‌نشیند و کودک او را تاب می‌دهد، عینک آفتابی خودش را به پیرمردی که به آسمان نگاه می‌کند، می‌دهد و خودش مانند او دستش را سابیان چشم‌هایش می‌کند، جاروی رفتگری را از او می‌گیرد و خیابان را جارو می‌کشد تا رفتگر بتواند با دستگاه عابربانک کارش را به پایان برساند، در سطل آشغال را برای عابران پیاده باز می‌کند تا بدون زحمت زباله‌هایشان را در سطل بیندازند و شوخی‌های دیگری که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

تیتراژ این برنامه نه‌تنها اتفاقاتی کمیک را به نمایش می‌گذارد، از موسیقی، رنگ و نور، قاب‌بندی و تدوین جذابی نیز برخوردار است.

در برنامه حرف حساب، گزارش‌های مردمی هم خلاقانه تهیه و ارائه می‌شود. سال‌هاست گزارش‌های تلویزیون به پرسش گزارشگر و پاسخ مردم خلاصه شده و در هنرمندانه‌ترین شکل گاهی تصاویر افراد با تدوین خاصی به نمایش درمی‌آید، اما در گزارش‌های برنامه حرف حساب هم می‌توان کمدی و نوعی شوخ‌طبعی ظریف و زیبا را حس کرد که هر کسی را وسوسه می‌کند پای تلویزیون بنشیند و این برنامه را تماشا کند. بی‌شک برنامه‌ای که به جزئیاتی مانند تیتراژ و گزارش‌هایش اهمیت می‌دهد، در طرح مسائل اصلی و محوری هم دقیق عمل می‌کند.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها