آماده باش ارتش ترکیه

رئیس‌جمهور ترکیه با دفاع از اقدام به سرنگونی یک جنگنده سوری به نیروهای ارتش ترکیه دستور آماده‌باش داد.
کد خبر: ۶۵۷۸۸۷
آماده باش ارتش ترکیه

روزنامه حریت نوشت؛ عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه درپی تشدید تنش میان ترکیه و سوریه و سقوط یک فروند هواپیمای جنگنده سوری از سوی ترکیه به نیروهای ارتش این کشور دستور آماده‌باش داد.

وی در حاشیه اجلاس هسته‌ای در لاهه هلند اعلام کرد ترکیه هرآنچه لازم بوده مطابق با آنچه قبلا قانون مواجهه اعلام کرده بود انجام داده است.

دستور آماده‌باش ارتش ترکیه در حالی صادر شده است که 23 مارس نیروی هوایی ترکیه یک فروند جنگنده سوری را طبق اظهارات ترکیه در مرز هوایی خود هدف قرار داد.

عبدالله گل در این باره گفت: نیروهای امنیتی زمانی که هواپیمای سوری وارد حریم هوایی ترکیه شد به خوبی از مرزهای ترکیه محافظت کردند. این یک مسأله ملی است. بنابراین به این مساله اطمینان دارم که فرمانده ارتش از عهده وظایف خود برمی‌آید.

پدافند هوایی سوریه نیز در آغاز بحران این کشور یک فروند جنگنده بمب افکن اف 4 ترکیه را هدف قرار داده و سرنگون کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
تركیه از شكست مزدوران جنایتكار امریكائی در سوریه كه خود سهم بزرگی در كشتار جمعی مردم بی دفاع عراق دارد سخت عصبانی است و با اسرائیل مشتركا سعی دارند آن مزدوران فراری را به خاك سوریه باز گردانند از این روز ارتش سوریه و اسرائیل وارد كار زار با سوریه شده اند
اشكان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
سوریه در داخل كم مشكل داشت اینم اضافه شد!
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
آقای اردوغان .............. بازی خطرناك دولت تركیه برای مردم تركیه بسیار گران تمام می شود.
آذربایجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
۰
۰
رئیس جمهور به ظاهر مسلمان تركیه فكر نكند كه شاهكار كرده . . . مردم مسلمان سوریه دو سال است كه با كافران بیش از 80 كشور جهان درگیر هستند و خداوند خودشان كمكشان كنند انشاالله . زنده باد ایران خودمان كه در مقابل كل دنیا ایستاده است . واقعا احسن به ایران و ایرانی و دست حق همیشه پشت و پناه كل نیروهای زمینی و دریایی و هوایی كشور مقتدر خودمان انشاالله . (رهبر عزیزمان خیلی دوستتان داریم)

نیازمندی ها