ارتش سوریه شهر مهم و استراتژیک «یبرود» را به طور کامل از کنترل گروه‌های مسلح آزاد کرد. منابع خبری می‌گویند گروه‌های مسلح از این شهر فرار کرده و ارتش اکنون در حال پاکسازی مناطق مختلف این شهر است. شهر یبرود در منطقه استراتژیک «القلمون» واقع شده است.
کد خبر: ۶۵۶۳۸۴

به گزارش ایسنا، افراد مسلح پس از فرار از یبرود در منطقه «جرد» در نزدیکی شهر «عرسال» لبنان مستقر شدند. گفته می‌شود دست‌کم 1500 فرد مسلح پس از کنترل کامل دوباره شهر یبرود به لبنان فرار کرده‌اند. در همین حال، هواپیماهای نظامی سوریه، گروه‌های مسلح را در منطقه «الرهوه» در نزدیکی عرسال بمباران کردند. روز گذشته جاسم فهد الفریج، وزیر دفاع سوریه به شهر یبرود رفت تا از اوضاع میدانی این شهر دیدن کند. شهر یبرود در کنترل تشکیلات موسوم به «جبهه النصره» قرار داشت. به گزارش شبکه المیادین، هنوز برخی اعضای گروه‌های مسلح در بعضی مناطق بویژه درون منازل مخفی شده‌اند. در جدیدترین پیروزی‌های به دست آمده از سوی ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، تونل‌هایی را کشف کنند که تروریست‌ها از آن برای انتقال و تردد به نقاط مختلف شهر استفاده می‌کردند و محورهای مختلف یبرود را به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و نقاط صنعتی و مسکونی آن مرتبط می‌کرد.

ضربه مهلک

فرماندهی کل ارتش سوریه در پی آزادی «یبرود» و پاکسازی آن از تروریست‌ها، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با این پیروزی عزم ارتش این کشور برای ریشه‌کن کردن تروریست‌ها جزم شده است. ارتش سوریه این پیروزی را «ضربه‌ای مهلک» برتروریست‌ها توصیف کرد. در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است: نیروهای ما تعداد زیادی از تروریست‌های مزدور را که در یبرود حضور داشتند و از این شهر به عنوان گذرگاهی برای وارد کردن تسلیحات و نیروهای جدیدتر به داخل سوریه استفاده می‌کردند، به هلاکت رساندند. این موفقیت مکمل موفقیت‌های ارتش عربی سوریه در منطقه «القلمون» علیه گروه‌های تروریستی و مواضع آنهاست و یک حلقه مهم در تامین امنیت مناطق مرزی با لبنان به شمار می‌رود. شکست تروریست‌ها در منطقه یبرود و حومه آن، ضربه‌ای مهلک برای تروریست‌ها و حامیان آنهاست و عزم ارتش را برای تعقیب و پیگرد گروه‌های تروریستی و ریشه‌کن کردن آنها جزم کرده است.

پیروزی‌های جدید ارتش سوریه در حالی اتفاق می‌افتد که از روز شنبه هزاران نفر از سوری‌های خارج از کشور به مناسبت آغاز چهارمین سال درگیری‌های این کشور در واشنگتن و تعدادی دیگر از پایتخت‌ کشورهای غربی در حمایت از مردم سوریه و در اعتراض به سکوت سازمان‌های حقوق بشری تظاهرات کردند. به گزارش فارس، حدود یکهزار نفر با در دست داشتن پرچم‌های سوریه و سکوت جامعه بین‌الملل در «لندن» تظاهرات برپا کردند. در پارچه‌نوشته‌های تظاهرکنندگان خطاب به سازمان‌های حقوق بشر جهان آمده بود که «سکوت شما، ما را می‌کشد»، «انقلاب تا پیروزی»، «سوری‌ها شایسته زندگی کردن هستند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها