اهداف اصلی گزارشگر آمریکا

احمد شهید نماینده ویژه شورای حقوق بشر در امور ایران در گزارش اخیر خود باردیگر ادعاهای ضد ایرانی مبنی بر نقض حقوق اقلیت‌ها، زنان و ... را مطرح کرد. پیش از وی نیز بان کی مون دبیر کل سازمان ملل که صرفا آمریکایی می نویسد و می خواند نیز گزارش مشابهی را مطرح و دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را به عدم توجه به حقوق بشر متهم کرده بود.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۳
اهداف اصلی گزارشگر آمریکا

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به تهران ضمن دیدار با فعالان زن حامی حقوق بشر، اتهامات غرب علیه ایران را تکرار کرد در حالی که همزمان مایکل مان سخنگوی وی نیز به بیان ادعاهای حقوق بشری علیه ایران پرداخت. مقامات آمریکایی نیز در مواضع متعددی، ادعاهای حقوق بشری را علیه ایران مطرح کرده‌ و حتی از تحریم ایران به بهانه حقوق بشر خبر داده‌اند. بررسی همه اظهارات مطرح شده نشان می دهد که واژگانی در تمام آنها یکسان است، ادعای نقض حقوق اقلیت‌ها و زنان، عدم توجه به حقوق شهروندی و مسئله اعدام‌ها از محورهای این سخنان است.

هر چند که استفاده از ابزار حقوق بشر برای اعمال فشار بر ایران در مذاکرات آتی هسته‌ای از اهداف این ادعاها است اما در ورای آن غرب هدفی بزرگتر را در دستور کار دارد و آن هدف قرار دادن ایران از درون می‌باشد. انسجام ملی و حمایت‌های گسترده مردمی از نظام اسلامی و حضور مردم در صحنه موجب شده تا طرح‌های غرب علیه ایران با شکست همراه شود لذا آنها اساس تحرکات‌ خود را بر اصل دلسرد سازی مردم از نظام اسلامی و کم رنگ سازی دستاوردهای ملی و در نهایت ایجاد شکاف و چند دستگی در جامعه ایران تشکیل می‌دهد.

گزارش های ادعایی احمد شهید، مون، اشتون و مقامات آمریکایی در حوزه وضعیت اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران در اصل تحرکی برای ایجاد شکاف قومی و مذهبی در کشورمان است حال آنکه ملت ایران با هر نژاد و آیینی بر ایرانی بودن خود افتخار کرده و بر وحدت و یکپارچگی تاکید دارد. ادعاهای مطرح شده درباره حقوق زنان، حقوق شهروندی و... نیز برای دلسرد سازی مردم از نظام و ایجاد شکاف و چند صدایی در کشور است. آنها برآنند تا کشور را درگیر تنشهای سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای سازند تا به زعم خود طرح گسست وحدت ملی ملت ایران را رقم زدند.

با این شرایط می توان گفت که مهمترین محور ادعاهای حقوق بشری غرب و ایادی آنها در سازمان ملل را در کنار تخریب چهره جهانی ایران و باج گیری در مذاکرات هسته‌ای ایجاد شکاف در عرصه داخلی ایران تشکیل می‌دهد که راهکار مقابله با آن نیز همچون گذشته انسجام ملی و همگرایی ملت و نظام اسلامی است که همواره شکست طراحی‌های ضد ایرانی دشمنان این مرز و بوم را رقم زده است.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی مقیم فرانسه
Netherlands
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
این احمد شهید بد بخت مفلوك از تنها چیزی كه سر در نمی آورد همین حقوق بشر است این آمریكایی ها همه دنبال اینگونه افراد مثل احمد شهید برای سازمان ملل میگردند البته بهتر بگیم سازمان امریكا نه ملل

نیازمندی ها