نماینده مردم لنجان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

در استیضاح ظریف نه سوالی برجامی مطرح شده و نه کل آن درباره پولشویی است

سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان پنجشنبه در نشست بررسی توافق ژنو در مدرسه علمیه نواب برخی از برخوردها و موضعگیری‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای را ناشی از مواضع سیاسی برخی جناح‌ها دانست و با این حال تاکید کرد: مسأله هسته‌ای فراجناحی است.
کد خبر: ۶۵۳۲۸۹
عراقچی:ظریف گفت استیضاح هم شوم جزئیات را نمی‌گویم

به گزارش انتخاب، او در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی اختلافات با مجلس درخصوص محرمانه بودن مذاکرات تصریح کرد: در مقطعی با مجلس سر محرمانه بودن مذاکرات دچار اختلاف شدیم زیرا جزئیاتی را که برای نمایندگان توضیح می‌دادیم سر از رسانه‌ها درمی‌آورد... البته نمایندگان می‌توانستند جزئیات را از رئیس مجلس بخواهند.

وی افزود: ما از نمایندگان خواستیم که جزئیات مذاکرات را به‌صورت مصاحبه منتشر نکنند، اما آنها قبول نداشتند و دکتر ظریف نیز نسبت به این مسأله موضع گرفت و گفت اگر استیضاح هم شوم باز هم جزئیات مذاکرات را بیان نخواهم کرد.

آیت‌الله خزعلی:به پسرم گفتم به منزلم نیا

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه تلویزیونی این هفته شناسنامه گفت که حاضر است بدنش را قطعه‌قطعه کنند، اما دینش از دست نرود.

وی افزود: پسرم (مهدی) می‌گفت که می‌خواهم با مخالفان اسلام مبارزه کنم، گفتم مخالفان همان‌هایی هستند که از تو حمایت می‌کنند، شما دیگر به منزل من نیایید.

به گزارش فارس، وی در جریان این برنامه با اشاره به اعتراض‌های پس از انتخابات سال 88 یادآور شد: موسوی و کروبی عامل توهین به امام حسین(ع) بودند.

رضوی‌فقیه بازداشت شد

به‌دنبال اظهارات جنجالی سعید رضوی‌ فقیه عضو پیشین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که موجی از اعتراض‌ها را به‌همراه داشت، وی در هشتگرد دستگیر شد.

ایرنا به نقل از منابع موثق، خبر بازداشت این فعال سیاسی اصلاح‌طلب را منتشر کرد و یادآور شد که حکم دستگیری وی روز چهارشنبه از سوی دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب همدان به‌دلیل سخنان ساختارشکنانه در جمع اصلاح‌طلبان همدان صادر شده بود.

مونسان: نسبت فامیلی با رئیس‌جمهور ندارم

در پی انتشار اخباری مبنی بر نسبت خانوادگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با رییس‌ جمهور، علی‌اصغر مونسان با صدور بیانیه‌ای این ادعا را بی‌پایه و اساس خواند و اعلام کرد: با هیچ یک از دولتمردان در دولت تدبیر و امید خویشاوندی ندارم.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وی آمده است: متاسفانه از بدو ورودم به جزیره کیش شاهد انتشار اخبار نادرستی از نسبت فامیلی خود با رییس‌جمهور محترم بودم، اما هیچ‌گاه نخواستم توان خود را که برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه منطقه گذاشته‌ام صرف تحرکات ژورنالیستی و اثبات ادعاهای ناصحیح برخی رسانه‌ها کنم.

اشتون، امشب در تهران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان وارد تهران می‌شود.

به گزارش فارس، سفر کاترین اشتون در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان انجام می‌شود. این اولین سفر کاترین اشتون به تهران در این سمت است.

پیش از این، خاویر سولانا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده بود. اشتون که در این سفر همراه هلگا اشمیت، معاون و مایکل مان سخنگویش خواهد بود، پس از دیدار با رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس و وزیر امور خارجه، سفری به اصفهان نیز خواهد کرد.

ادامه عملیات جستجو برای نجات مرزبانان ایرانی

در تازه‌ترین خبرها از سرنوشت پنج مرزبان ربوده شده کشورمان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که با مقامات ایران درباره مرزبانان ربوده شده در تماس هستیم.

به گزارش پرس‌تی‌وی، تسنیم اصلان گفته است: پس از گفت‌وگوهای اخیر، یک نیرو و کمیته ویژه ایجاد شد و آنها در حال تبادل نظر هستند و عملیات جستجو برای یافتن مرزبانان آغاز شده و ادامه دارد.

تازه‌ترین ارزیابی‌ها از مذاکرات کارشناس

مذاکره کارشناسی میان ایران و ١+٥ درحالی دیروز پایان یافت که حمید بعیدی‌نژاد رئیس هیات کارشناسی مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران گفته این جلسات جدی و محتوایی بوده است. مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه که برای دور جدید مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه ١+٥ در وین به‌سر می‌برد، در گفت‌وگو با ایرنا درباره نتایج دو روز مذاکرات کارشناسی افزود: همه طرف‌ها این جلسات را «مفید» ارزیابی می کنند.

احتمال سفر روحانی به برخی کشورهای عربی

روزنامه لبنانی السفیر با بیان این‌که منابع آگاه ازتصمیم «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برای دعوت از «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به منظور سفر به این کشور خبرداده‌اند، تاکید کرد که اگر این خبر درست باشد، شاهد تاثیرات آن بر اوضاع لبنان خواهیم بود. از دیگر سو، شبکه خبری المیادین به نقل از صفحه توییتر رئیس‌جمهور ایران گزارش داد؛ حسن روحانی در آینده نزدیک برای دیدار با مقامات کشور عمان به مسقط سفر خواهد کرد.

مقابله تهران و جاکارتا با افراطگرایی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که پس از پایان سفرش به ژاپن، به جاکارتا رفته است، در جریان مذاکره با ار.ام.ناتالگاوا همتای اندونزیایی خود درباره ارتقای روابط دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

وزرای خارجه ایران و اندونزی در این دیدار پیرامون تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه، بحران اوکراین و اوضاع منطقه آسیای‌شرقی نیز تبادل‌نظر کردند. دو طرف با تاکید به حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران‌ها، استفاده از زور را رد کرده و انجام گفت‌وگو و اتخاذ دیپلماسی را تنها راه‌حل برشمردند. ظریف در دیدار یودیونو رئیس جمهور اندونزی بر همکاری تهران و جاکارتا برای مقابله با افراط گرایی در جهان اسلام تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
این اشتون مگه كیه كه میخواد بیاد به تهران؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها