سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۳ را ۹۸۷ میلیارد دلار اعلام و ایران را هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال معرفی کرد.
کد خبر: ۶۵۳۲۳۲

به گزارش تسنیم،‌ این سازمان با بررسی میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان در سال 2013 اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 15 میلیارد دلار کاهش داشته و به زیر یک تریلیون دلار رسیده است. ایران در سال 2011 برای نخستین بار تولید ناخالص داخلی یک تریلیون دلاری را تجربه کرد. تولید ناخالص داخلی ایران در این سال به 1.021 تریلیون دلار رسید. این رقم در سال 2012 به 1.002 تریلیون دلار کاهش یافت.

در همین حال آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سال 2013 شناخته شده است. تولید ناخالص داخلی آمریکا بر اساس قدرت خرید در این سال 16.72 تریلیون دلار برآورد شده است. پس از این کشور، چین با 13.37 تریلیون دلار و هند با 4.96 تریلیون دلار به ترتیب در رتبــه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، مکزیک، ایتالیا، کره‌جنوبی، کانادا، اسپانیا،‌ اندونزی، ترکیه و استرالیا نیز به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفدهم بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان قرار گرفته‌اند.

عربستان با تولید ناخالص داخلی 927 میلیارد دلاری یک پله پایین‌تر از ایران در رتبه نوزدهم و تایوان با تولید ناخالص داخلی 926 میلیارد دلاری در رتبه بیستم قرار گرفته‌اند.

کشور جزیره‌ای توکلو با تولید ناخالص داخلی 1.5 میلیون دلاری کوچک‌ترین اقتصاد دنیا معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها