۱۷ تروریست در سوریه به هلاکت رسیدند

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری در بیانیه ای از کشته شدن ۱۷ تروریست سوری در حمله هوایی امروز ارتش سوریه به حومه شهر مهم و استراتژیک «یبرود» خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۰۷۰
۱۷ تروریست در سوریه به هلاکت رسیدند

۱۷ فرد مسلح در درگیری با ارتش سوریه در اطراف شهر استراتژیک «یبرود» به عنوان آخرین پایگاه افراد مسلح در منطقه القلمون کشته شدند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان سوری گزارش داد که جنگنده های ارتش سوریه صبح امروز جمعه شش حمله هوایی در منطقه العقبه در حومه شهر یبرود انجام دادند.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته پیشروی گسترده ای به سمت شهر «یبرود» داشته است که بارزترین آن تسلط روز دوشنبه نیروهای ارتش بر روستای «السحل» بوده است.

ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی گروه‌های تروریستی بر «مزارع ریما» در مجاورت «یبرود» نیز مسلط شد و کنترل آن را در اختیار گرفت.

نیروهای ارتش همچنین کنترل ارتفاعات استراتژیک را که بر منطقه «یبرود» اشراف دارد در اختیار خود قرار داد.

منابع نظامی تأکید کردند که ارتش این کشور موفق شده است تا تنها یک روز پس از به دست گرفتن کنترل تپه استراتژیک «کویتی»، ‌کنترل آخرین تپه در حاشیه شهر یبرود را در دست بگیرد و این از لحاظ نظامی به معنی «سقوط استراتژیک» این شهر است.

پس از عملیات گسترده ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان برای به محاصره درآوردن شهر یبرود تنها کنترل دو تپه در دست تروریست‌ها باقی مانده بود که یکی از آنها «کویتی» و دیگری «طبل» و هم اکنون کنترل این دو نقطه استراتژیک نیز در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است.

منابع نظامی اعلام کردند که شهر یبرود هم اکنون به‌نسبت 80 درصد در محاصره قرار گرفته است و تنها دو معبر در «جرود عرسال» در اختیار تروریست‌ها قرار داشته و از طریق آن نیازهای نظامی خود را تأمین می‌کنند؛ تروریست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا این دو معبر را از دست ندهند.

نکته‌ای که باعث تسریع در روند «سقوط استراتژیک» یبرود بود عملیات ارتش سوریه در منطقه «السحل» در شش کیلومتری یبرود و سیطره بر آن بوده است.

منابع خبری در سوریه گزارش دادند که کنترل منطقه «السحل» به‌صورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است و ۱۳۳ تروریست که در این شهر مستقر بودند پس از آنکه متوجه شدند نمی‌توانند در مقابل ارتش سوریه مقاومت کنند خود را به آنان تسلیم کردند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها