از میان نظرات شما

چراغ در دست نابینا

هفته گذشته گفت‌وگو با مردی به نام کیوان را خواندید که متهم است جوانی به نام رامین را در جریان یک نزاع به قتل رسانده است. مشکل از آنجا شروع شد که رامین قطعات دوچرخه یکی از اهالی محل را سرقت کرد و دستش رو شد. او که تصور می‌کرد کیوان باعث لو رفتن‌اش است با وی درگیر شد و در این نزاع به قتل رسید. از شما پرسیده بودیم آیا در این قتل فقط کیوان مقصر است؟ متهم چه کار می‌توانست بکند تا قتلی رخ ندهد؟ آیا حرفی با اولیای دم مقتول دارید؟
کد خبر: ۶۵۲۵۸۷

خانم یا آقای کیایی از تهران نظر داده است: «خود رامین علت اصلی قتل بود، چون وقتی برای دعوا اقدام کرد احتمال این را می‌داد که ممکن است کار به جاهای باریک کشیده شود. اطرافیان هم مقصر هستند. آنها می‌توانستند وساطت کنند، یا ابتدای درگیری به پلیس اطلاع بدهند، ولی متاسفانه فقط شاهد درگیری بودند. کاش متهم هنگام دعوا فرار یا برای فیصله به دعوا ضربات رامین را تحمل می‌کرد، یا حداقل بدون وسیله جانبی مثل سیخ از خودش دفاع می‌کرد، در کل کیوان با بیشتر قاتلانی که با خود سلاح گرم یا سرد حمل و پس از قتل به جای کمک فرار می‌کنند متفاوت است و کاملا مشخص است بدون عمد این کار را کرده. امیدوارم خانواده مقتول او را ببخشند.»

خواننده‌ای با شماره 5751...0913 نوشته است: نابینایی چراغ در دست داشت، گفتند تو که نمی‌بینی چرا چراغ در دست داری، گفت برای این‌که تو ببینی و به من نخوری. کیوان که به گفته اهل محل آدم خوب و زحمتکشی بود نباید با آدم بد رابطه‌ای برقرار می‌کرد.

یکی دیگر از مخاطبان با شماره 8824...0919 نیز در پیامک ارسالی‌اش نوشته است: خانواده رامین باید رضایت بدهند، چون پسر خوبی تحویل جامعه ندادند، دوم این‌که رامین شروع‌کننده دعوا بود، سوم این‌که با قصاص کیوان پسرشان زنده نمی‌شود. اگر می‌خواهند روح رامین شاد شود، گذشت کنند.

خواننده‌ای با شماره 4268...0936 نیز نوشته است: به نظرمن در قتل رامین، هر دو طرف مقصر هستند. کیوان می‌توانست به واسطه دوستانش که در محل بودند، از شدت درگیری بکاهد. چون رامین به محل کار قاتل رفته، خانواده‌اش باید از قصاص صرف‌نظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها