پس از برق آب هم گران شد

به دنبال افزایش اخیر قیمت برق، آب بها نیز دیروز به‌طور غیرمنتظره‌ 20 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۵۱۹۶۶

همزمان با افزایش 24 درصدی قیمت برق، دیروز با تصویب و ابلاغ دولت، نرخ تعرفه‌های آب شهری و روستایی 20 درصد گران شد تا گرانی آب و برق به 44 درصد برسد.

به گزارش مهر، معاون اول رئیس‌جمهور در ششم اسفندماه جاری مصوبه افزایش 20 درصدی نرخ تعرفه‌های آب شهری و روستایی و خدمات دفع فاضلاب و اعمال آن از اول بهمن ماه امسال را برای اجرا به وزارت نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است.

هیات وزیران این مصوبه را در خصوص پیشنهاد وزارت نیرو و براساس ماده سوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها (مصوبه 1388) تصویب کرده است.با وجود این، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که شرکتش متصدی صدور قبوض آب است، می‌گوید، تعرفه‌های جدید آب هنوز از سوی وزارت نیرو به این شرکت ابلاغ نشده است.حمیدرضا جانباز، در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: وزارت نیرو سناریوهای مختلفی را درخصوص قیمت آب به دولت داده بود و برای اعمال تعرفه‌های جدید، باید جزئیات قیمت جدید آب در پله‌های مختلف مصرف و در بخش‌های شهری و روستایی به آبفا ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

دولت پیشتر قیمت متوسط هر متر مکعب آب خانگی در بخش شهری را 250 تومان اعلام کرده بود که اکنون با احتساب رشد 20 درصدی به 300 تومان می‌رسد. همچنین متوسط قیمت خانگی هر متر مکعب آب در بخش روستایی 95 تومان اعلام شده بود که اکنون به 114 تومان افزایش پیدا می‌کند.این در حالی است که چندی پیش، دولت به صورت ناگهانی قیمت برق را 24 درصد گران کرد که قرار است در قبوض جدید اعمال شود.

به گزارش تسنیم، بااین افزایش ۲۴ درصدی، متوسط قیمت برق از ۴۳ تومان به ۵۳ تومان در مصارف خانگی افزایش خواهد یافت. همچنین هزینه خانوارها برای قبوض برق از ۱۹۴ تومان تا ۷۰۰۰ تومان در ۷ پلکان محاسبه خواهدشد. به این ترتیب به نظر می‌رسد مردم در آخرین ماه سال با گرانی به استقبال سال جدید می‌روند،سالی که دولت با وجود اعلام افزایش قیمت حامل‌های انرژی، وعده کاهش بیشتر نرخ تورم را داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها