محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق شده‌اند با ساخت برنامه‌ای کاربردی برای تلفن‌های هوشمند و تبلت، قدرت بینایی کاربر را افزایش دهند؛ نکته جالب این است که برنامه اشاره شده هیچ دخالتی در ساختار چشم ندارد و تمرکز خود را روی کارایی مغز گذاشته است.
کد خبر: ۶۵۰۵۲۹

برنامه کاربردی آلتیم‌آیز نه تنها ارتباطی به چشم یا ماهیچه‌های آن ندارد، بلکه با هدف قرار دادن مغز و افزایش کارایی آن، قدرت بینایی انسان را افزایش می‌دهد. طبق اطلاعاتی که نشریه کارنت بایولوژی منتشر کرده به نظر می‌رسد، تحقیقاتی از سوی دانشگاه کالیفرنیا روی تعدادی بازیکن حرفه‌ای بیسبال انجام شده که بیشتر آنها به دنبال استفاده از آلتیم‌آیز 20 درصد افزایش قدرت بینایی داشته‌اند که در اصل به وسعت دید انسان ارتباط پیدا می‌کند.

در گذشته شاهد انتشار نتایج مختلفی بودیم که طی آنها مشخص شده بود، تمرین‌های مغزی و ذهنی درباره افزایش قدرت آن یا به طور کلی حافظه تاثیر مستقیمی دارد. حال محققان دانشگاه کالیفرنیا با هدف قرار دادن بخش دیگری به جز لایه جلویی مغز و هیپوکامپوس موفق شده‌اند، بخشی از ذهن را تقویت کنند که به بینایی مربوط می‌شود.

افزایش فعالیت دقیق کورتکس تصویری مغز این قابلیت را در اختیار انسان قرار می‌دهد که در فاصله‌های طولانی، تصویر بمراتب واضح‌تری را دریافت کند. نتایج آزمایش‌های جدید که از سوی نشریه کارنت بایولوژی منتشر شده، بخوبی نشان می‌دهد چشم انسان به خودی خود قابلیت‌های بسیاری دارد که تعدادی از آنها با دخالت مغز محدود شده‌اند. با استفاده از نرم‌افزار کاربردی آلتیم‌آیز می‌توان این محدودیت را به شکل قابل توجهی کاهش داد. محققان دانشگاه کالیفرنیا در آخرین فعالیت‌های خود، تعدادی از بازیکنان حرفه‌ای بیسبال را طی برنامه‌ای با نرم‌افزار آلتیم‌آیز تمرین داده و در نهایت شاهد افزایش دید آنها در حدود 20 درصد بوده‌اند. در نهایت باید به این مساله اشاره کرد که آلتیم‌آیز اکنون تنها برای دستگاه‌های طراحی شده از سوی اپل موجود است و برای سیستم عامل اندروید نیز در آینده عرضه می‌شود.

محمد طالبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها