وزیر امور اقتصادی و دارایی:

یارانه کسی به اجبار حذف نمی شود

رئیس‌جمهور که صبح امروز به استان هرمزگان سفرد کرده است قول داد که یارانه هیچ نیازمندی در اجرای مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها قطع نمی‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۷۷۸
مطمئن باشید یارانه هیچ نیازمندی قطع نمی‌شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز سه شنبه با حضور در ورزشگاه تختی بندرعباس در جمع مردم استان هرمزگان، گفت: درود و سلامم را تقدیم می‌کنم به همه مردم عزیز و دلاور در سراسر استان هرمزگان.

وی افزود: استان هرمزگان یکی از استان‌های بسیار مهم و استراتژیک برای ایران عزیز ماست. استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله‌گران و استانی که وسیله اتصال جهان به ایران عزیز ما و حتی به کشورهای شمالی ایران در منطقه‌ی آسیای مرکزی و قفقاز است.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که همه باید خودمان را برای یک تحول بزرگ در اقتصاد کشور، در مسائل سیاسی و فرهنگی و در سیاست‌خارجی آماده کنیم.

وی افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت کاملاً خود را آماده کرده تا به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشاند. در این سیاست‌ها، اقتصاد ما بر مبنای علم و فناوری خواهد بود. اقتصادی دانش‌بنیان. طبق این سیاست باید مسیر صادرات برای کالاهای ایرانی تسهیل شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: طبق این سیاست باید فراورده‌های نفتی، پالایش، پتروشیمی، صنعت، توسعه یابد. طبق این سیاست باید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای فعالیت بیشتر اقتصادی و صادرات خود را آماده کنند. طبق این سیاست ما باید بتوانیم با بیکاری مبارزه و برای مساله آماده‌سازی اشتغال برای مردم و به ویژه جوانان عزیزمان خود را آماده کنیم.

روحانی تاکید کرد: من دو سه نکته کلی به عرض شما برسانم و بعد به استان عزیز هرمزگان بپردازم. شرایط ما امروز شرایطی است که همه‌ بازرگانان جهان و سرمایه‌گذاران مسیر ایران را اتخاذ کرده‌اند. شما روزانه می‌بینید که چه مقدار سرمایه‌گذاران خارجی، ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و کارآفرینان عزیز داخلی ما خودشان را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

وی افزود: باید زنجیرهای به ناحق و ظالمانه تحریم را که بر دست و پای اقتصاد کشور ما ظالمان و مداخله‌گران بسته بودند، این زنجیرها را پاره کنیم و بگشاییم و اولین قدم مهم در این مسیر برداشته شده است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز در مساله خودروسازی، پتروشیمی، کشتی‌رانی، بیمه و در بخشی از مسائل بانکی، بخش بزرگی از تحریم‌ها برداشته شده است. مردم عزیز و دلاور ایران و مردم فهیم و بزرگوار هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند.

به گزارش تسنیم، روحانی خاطرنشان کرد: دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهد کرد. تمامی حقوق مردم عزیزمان از جمله حقوق هسته‌ای، محفوظ خواهد ماند.

وی افزود: ما می‌خواهیم آن حقوقی که به ناحق توسط دیگران می‌خواستند از ملت ما سلب کنند، مانند حق صادرات، آزادی تجارت، مبادلات پولی و بانکی، توسعه برای ملت ایران و آن حقوقی که می‌خواست توسط مداخله‌جویان مورد تجاوز قرار گیرد، آن حقوق را برای ملت بزرگمان تثبیت کنیم. انشاءالله این قدم‌ها را برخواهیم داشت.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما مذاکرات نهایی را با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل هسته‌ای و مسائل مربوط به آن از جمله برداشتن همه تحریم‌هایی که به ناروا علیه ایران وضع شده بود، قدم نهایی را آغاز کرده‌ایم. دور اول مذاکرات را به خوبی مسئولان مربوطه انجام دادند و این مذاکرات را تا پیروزی نهایی مردم ایران و حقوق ملت ایران به حول و قوه الهی و حمایت شما مردم انجام خواهیم داد.

روحانی اظهار داشت: نکته دومی که بر آن تاکید دارم این است که دولت تدبیر و امید از ابتدا به ملت ایران قول داده که همه مردم ایران به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و در این راستا فرقی بین شیعیان و اهل سنت وجود ندارد.

وی افزود: همه مردم عزیز ما و همه آنها که گوینده لا اله الا الله و محمد رسول الله هستند، همه برادر هستیم. در کنار یکدیگر هستیم. انماالمومنون اخوه. همه آنها که به خدا و پیامبر و راه قرآن و مسیر رسالت و عشق اهل بیت راه خود را آغاز کرده‌اند همه آنها مومن هستند و برادر و دست به دست هم باید بدهیم از مسیری که مسیر سختی است که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی عبور کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: نکته بعد آنکه در هر استانی برای اشتغال، برای حرکت اقتصادی، مردم استان حق تقدم دارند. تمام استان‌ها اگر مسئولان معتقد هستند در برخی از تخصص‌ها نیازمند هستند از استان‌های دیگر افراد مشغول کار شوند، اشکالی ندارد، اما همزمان باید وسیله تخصص و اشتغال مردم بومی آن استان را آماده و مهیا کنیم.

به گزارش تسنیم، روحانی افزود:‌ تاکید می‌کنم باید در هر استانی از جمله هرمزگان بدانیم برای اشتغال و کار و فعالیت‌های گوناگون اقتصادی و فرهنگی و ... مردم آن استان دارای حق تقدم هستند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نکته بعدی که اشاره می‌کنم و در فرصت‌های بعدی توضیح خواهم داد، مساله مرحله بعد در هدفمندی یارانه هاست. اولا به مردم ایران به صراحت عرض می‌کنم که همه آنها که به یارانه نقدی در زندگی خودشان نیازمند هستند، این حق سلب نخواهد شد و برای آنها ادامه خواهد یافت.

وی افزود: طبق قانونی که اخیرا مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، همه آنهایی که نیازمند و متقاضی هستند، یارانه نقدی پرداخت خواهد شد. البته معیاری از دیدگاه افرادی که ممکن است نیازی به این یارانه نداشته باشند یا داشته باشند، از طرف دولت طبق قانون مشخص خواهد شد اما همه بدانید در مرحله آینده هدف دولت، عمدتا مساله رونق تولید در این کشور، اشتغال، امنیت غذایی برای مردم به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر و مساله سلامت برای مردم است.

روحانی تصریح کرد: انشاءالله دولت در قدم‌های بعدی هم در زمینه بیمه سلامت و هم در زمینه امنیت غذایی که اقشار آسیب‌پذیر جامعه نسبت به کالاهای اساسی و مواد غذایی ضروری خیال راحت‌تری داشته باشند و بدانند که دولت در زمینه امنیت غذایی همه توان خود را به کار خواهد گرفت، در زمینه سلامت، مردم در زمینه بهداشت و درمان مشکلات فراوانی دارند از جمله مشکلات در همین استان هرمزگان است که انشاءالله در زمینه تجهیز و تکمیل بیمارستان‌ها در سال آینده قدم‌های موثری برداشته خواهد شد و این برنامه‌ها توسط همکاران من به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: بنابراین در زمینه هدفمندی یارانه، قدم جدیدی برداشته خواهد شد و توسط مسئولان برای مردم عزیز ایران توضیح داده خواهد شد، اما اقشار نیازمند بدانند که هم یارانه نقدی برای آنها استمرار می‌یابد و هم در کنار آن در بحث امنیت غذایی و سلامت، بهداشت و درمان قدم‌های موثری برداشته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، وی به مسائل استان هرمزگان پرداخت و گفت: اولا به شما مردم عزیز اعلام کنم که یکی از هدف‌های دولت تدبیر و امید، شکوفایی سواحل جنوب و جزایر جنوب در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود.

روحانی افزود: شما می‌دانید همه جای دنیا سواحل دریا جزو آبادترین مناطق آن کشور است. سواحل شمالی کشور ما بحمدالله از آبادانی نسبی برخوردارند اما سواحل جنوبی کشور ما که سواحل عظیمی است حدود دوهزار کیلومتر ساحل جنوب داریم، نیازمند به برنامه‌ریزی و توسعه خواهد داشت. در این سفر تصمیمات مهمی برای این استان اتخاذ خواهد شد، هم برای توسعه صنعت و بنادر در این استان چه صنعت فولاد و چه کشتی‌سازی. استان هرمزگان یکی از قطب های بسیار مهم فولاد کشور در آینده نزدیک خواهد بود.

وی افزود: در ظرف چهار پنج سال آینده هم ظرفیت فولاد در این استان و هم تولید که امروز حدود 3.5 میلیون تن است به حدود 10 میلیون تن افزایش می‌یابد و همه تسهیلات لازم را دولت در اختیار قرار خواهد داد تا بخش‌های مردمی و کارآفرینان در این زمینه فعال شوند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: در کنار آن صنعت کشتی‌سازی که بسیار مهم است توسعه خواهد یافت. البته در کنار آن مساله شیلات و صیادی و آبزیان که استعداد زیادی در این استان دارد و می‌تواند مایه اشتغال فراوان باشد، در این زمینه دولت قدم‌های مهمی برخواهد داشت.

روحانی خاطرنشان کرد: سواحل جنوبی خلیج‌فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان به خصوص سواحل مکران برنامه‌ریزی مفصلی برایش برداشته خواهد شد. انشاءالله جاسک به یک بندر بسیار مهم در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد. قدم‌های اولیه و تصمیمات لازم در همین سفر اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: بنادر این استان به خصوص در بندرعباس، شهید رجایی، شهید باهنر، باید ظرفیت آن توسعه یابد. در این سفر برنامه‌ریزی خواهد شد که انشاءالله ظرف همین دولت یازدهم قدم‌هایی برداشته شود که ظرفیتی که امروز برای حمل و نقل کالا وجود دارد از 80 میلیون به بالای 100 میلیون تن افزایش یابد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این قدم‌هایی که در طول سال‌های امسال ، سال آینده و سال‌های بعد برداشته خواهد شد استان هرمزگان را به طور کامل متحول خواهد کرد. درست است که امروز شما مشکلاتی دارید برای اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی، جاده و به خصوص جاده ساحلی، اما این قدم‌ها در همین سال‌ها قدم به قدم برداشته می‌شود و این دولت هر قولی که به مردم می‌دهد بدانید که به آن در همین دوره دولت انشاءالله عمل خواهد کرد.

روحانی گفت: یکی از تصمیمات مساله بزرگراهی است که از بندرعباس به بندر جاسک متصل خواهد شد. بخشی از این بزرگراه انجام شده و برای اتمام این پروژه بودجه اش را در سال آینده تامین می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که در زمان مشخصی این بزرگراه بین بندرعباس و جاسک به اتمام برسد که خودش موجب تحول می شود.

وی افزود: برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی در این استان برداشته خواهد شد که کاملا سواحل را آباد کرده و تبدیل می‌شود به صادرات کالاهای بسیار ارزشمندی که هم برای کشور و هم برای استان موجب تحول خواهد شد. البته این استان، استانی است که استعداد گردشگری دارد.

روحانی تصریح کرد: اینجا باید مرکزی شود برای گردشگری دریایی، سواحلی که بتواند کشتی‌های مسافربری را از این طرف ساحل به آن طرف، از شمال به جنوب و از شرق به غرب خلیج‌فارس مردم را منتقل کند. در این زمینه برنامه‌هایی که هست به مردم اعلام می‌شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اشتغال مساله توسعه گردشگری و توریسم است. با استعدادهای این استان و مناطق آزادی مانند قشم و کیش و سایر مناطق ویژه، کاملا برای گردشگری داخلی و خارجی آمادگی وجود دارد و این گردشگری می‌تواند هم موجب توسعه استان شود و هم اشتغال، اما نکته‌ای که امام جمعه و استاندار محترم بر آن تاکید کردند و خود شما هم در مسیر راه فرودگاه به این استادیوم و هم در شعارهای شما بود، می‌خواهم قول بدهم نگران این‌گونه مسائل نباشید.

وی افزود: دولت حتما در این زمینه بررسی مجدد خواهد کرد. گرچه این تصمیمات قبلاً اتخاذ شده و در مراجع قانونی اتخاذ شده اما در عین حال جا برای بحث و بررسی وجود دارد. انشاءالله دولت مساله را مورد بررسی قرار خواهد داد. مصوبه را به سمتی می‌برد که کسی دل نگران و ناراحت نباشد و بداند منافع همه مردم و منافع استان هرمزگان به حول و قوه الهی انشاءالله تامین خواهد شد.

روحانی در پایان گفت: تشکر می‌کنم از همه مسئولان استان و همه مردم و همه عزیزانی که زحمت کشیدند در مسیر راه لطف و تفقد کردند و در اینجا اجتماع کردند. خداوند یار و پناه شما باشد. دولت خدمتگزار شما خواهد بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
باانصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
دو صد گفته چون نیم كردار نیست
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
میلیونها نفر شغل آزاد دارند وهیچ مجوز قانونی ندارند كه درامد یك روز آنها برابر حقوق یك ماه حقوق بگیران دولت است مثلا كارگر نما -سقف كاذب -مكانیك بدون پروانه كسب-برق كاربدون پروانه كسب-وهزاران شغل بدون مدرك كه هیچ راهی برای شناسایی آنها وجودندارد چطورشناسایی میشن فرداافرادمذكورداخل فرمها مینویسندبیكار ولی كارگرنما یك ساختمان رانما كاری میكنه درمدت یك هفته و10میلیون دستمزدمیگیره ویارانه هم بهش تعلق خواهدگرفت چون كاردولتی نداره كه اسمش جایی ثبت بشه وبیكار محسوب خواهدشد ولی حقوق بگیردولت با یك میلیون ونیم صددرصدیارانه اش قطع میشه وازطرف دیگر باتورم 40درصد 18 درصد هم افزایش حقوق داره با این كارفقط كاركنان وبازنشستگان دولت جریمه میشن وبه زیرخط فقر سقوط میكنند خداهمگی مارا عاقبت بخیر كند
محمد
United States
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
اره.مثل یارانه سبد كالا كه به نیازمندان اختصاص دادنداین یارانه ماهانه راهم بنحو احسنت انجام می دهند!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
حتما همین طور است عدالت و مدیریت دولت در سبد كالا برای همگان كاملا روشن شد !!!!
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
سبد كالا به ما كه تعلق نگرفت . حالا نمیدونم رو چه استدلالی . برای حساب بانكی زیاد كه نداریم .برا كاری كه اصلا ندارمش ؟ میترسم این یارانه هم مثل سبد كالا بشه . البته اینم بگم از هرچیزی ترسیدیم سرمون اومده

نیازمندی ها