مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، از اقدامات انجام شده برای تدوین سند پیشگیری از خشونت خانگی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۷

به گزارش ایسنا، آرزو دهقان افزود: تدوین اولیه این سند انجام شده و مباحث روانی و مشاور خانواده نیز درآن لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام کشوری مراقبت حوادث حدود 70 درصد افرادی که به اورژانس‌های بیمارستانی به دلیل حوادث و سوانح مراجعه می‌کنند، مردان هستند. در مجموع رخداد حوادث در مردان دو برابر زنان است. دهقان حوادث ترافیکی در مردان را سه برابر زنان خواند و یادآور شد: 65.57 درصد مصدومان ناشی از حوادث مرتبط با عابران پیاده و 71.5 درصد حوادث خودروسواران برای مردان اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول در توضیح حوادث غیرترافیکی نیز اظهار کرد: 84 درصد حوادث غیر ترافیکی نیز مربوط به مردان است. در مجموع 82 درصد موارد برق گرفتگی، 76 درصد حوادث ترافیکی، 73 درصد غرق‌شدگی‌ها، 66 درصد سقوط، 57 درصد سوختگی‌ها، 53 درصد گزش جانوران زهری و 51 درصد مسمومیت‌ها از کل حوادث سال 91، مربوط به مردان بوده است. در مجموع می‌توان گفت که بیش از 71 درصد حوادث سال 91 به مردان مربوط بوده است.

وی درباره متوسط رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار، تاکید کرد: متوسط رسیدن آمبولانس در شهرهای کوچک زیر هشت دقیقه، در شهرهای بزرگ زیر ده دقیقه و در تهران متوسط زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار 12.5 دقیقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها