رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:

ضرورت توجه به سبک زندگی

لاریجانی:

باید به نیروهای داخلی تکیه کنیم

رئیس مجلس گفت: در هشت سال اخیر درآمد ۷۰۰ میلیارد دلاری داشتیم، ولی کشور رشد و توسعه زیادی نداشت؛ چون از این درآمدها بدرستی استفاده نشد.
کد خبر: ۶۴۹۶۳۹

به گزارش فارس، علی لاریجانی دیروز در همایش روز ملی مهندس اظهار کرد: در بودجه سال 93 که در مجلس تصویب شد، اتکا به نفت جدی است، حداقل 40درصد از درآمدهای سال93 از طریق نفت تامین خواهد شد، 35 درصد از طریق مالیات و حدود 25 درصد هم از طریق دیگر منابع مانند فروش اوراق مشارکت؛ این میزان اتکا به نفت آسیب بزرگی برای کشور دارد. لاریجانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خارج از شعارها بیندیشیم، یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، اراده مسئولان است که باید به شرکت‌ها و مهندسانی که دارای توانمندی هستند تکیه کنیم، ما نباید به محض این‌که مهندسان اشتباهی کردند، آنها را از خط خارج کنیم، باید به آنها کمک کنیم. ما باید روی شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری و برای رشد آنها، کمک کنیم که این موضوع منوط به ایجاد فضای رقابتی در اقتصاد است.

رئیس مجلس تصریح کرد: در صنعت خودروسازی سابقه طولانی داریم، اما خودروسازی ما رشد فنی لازم را نداشته که علت اصلی آن به بی‌توجهی و سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه بازمی‌گردد؛ چون رقابت وجود ندارد، توسعه جدی پیدا نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها