یک فرصت استثنایی برای کتابخوان‌های حرفه‌ای و یک نقطه شروع برای آنهایی که می‌خواهند با کتاب و کتابخوانی آشتی کنند، اگر تعطیلات نوروز امسال قرار است سوار یکی از آن اتوبوس‌های خوش آب و رنگ راهی سفر شوید و از همین حالا از فکر چند ساعت مسیر طولانی و خسته‌کننده، حسابی دمق می‌شوید باید بگوییم خیالتان راحت، چون دیگر از این خبرها نیست. اتفاق جدیدی که شاید تحمل ساعت‌ها یکجا نشستن و خیره شدن‌های از سر بی‌حوصلگی به جاده بی‌انتها را برایتان آسان کند.
کد خبر: ۶۴۹۲۰۷

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهر تهران از اجرای طرحی خبر داده که براساس آن شش ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری غرب، چهار ایستگاه در پایانه مسافربری جنوب و یک ایستگاه در پایانه مسافربری بیهقی راه‌اندازی شده تا شهروندانی که قرار است عید امسال مسافر اتوبوس‌های بین‌شهری باشند، سفر متفاوتی را تجربه کنند.

شما می‌توانید با مراجعه به ایستگاه‌های کتابخوانی که در پایانه‌های مسافربری راه‌اندازی شده‌ است، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و آن را تا زمانی که ساعت حرکت اتوبوس‌تان فرا برسد، مطالعه کنید.

اگر تعداد صفحات کتابی که انتخاب کرده‌اید، آن قدر زیاد بود که همانجا نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید چون شما می‌توانید نه فقط در آن ایستگاه بلکه حتی در طول سفر هم کتاب را با خود به امانت ببرید، اما به شرط این‌که حداکثر تا 15 روز بعد کتاب را به ایستگاه مطالعه‌ای که آن را تحویل گرفته‌اید= یا یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگردانید. راه‌اندازی ایستگاه‌های کتابخوانی در پایانه‌های مسافربری که در نوع خود اقدامی ارزشمند و تلنگری است به دیگر مسئولان و سازمان‌های خدماتی که به لحاظ وظیفه و خدماتی که ارائه می‌دهند، محل رفت و آمد شهروندان هستند و یادآوری این نکته مهم که برای کتابخوان شدن و ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در میان مردم نیازی به اجرای طرح‌های سنگین، صرف هزینه‌های هنگفت یا برنامه‌ریزی‌های کارشناسی دهان‌پرکن نیست، زیرا با اجرای همین طرح‌های بظاهر ساده هم می‌توان مردم را به کتابخوانی تشویق کرد.

پوران محمدی /‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها