مصادف با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)؛

چراغ خانه های آسمان لیان روشن شد

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق از حضور شرکت های ایرانی در ساخت واحدهای مسکونی این کشور خبر داد و گفت: ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در دستور کار دولت عراق قرار دارد که از این میزان احداث 200 هزار واحد به شرکت های ایرانی واگذار شده است.
کد خبر: ۶۴۹۱۵۷
ایران 200 هزار واحد مسکونی در عراق می‌سازد

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی روز یکشنبه در همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق افزود: بودجه عراق هم اکنون در مسیر بازسازی این کشور قرار دارد که باید از این فرصت شرکت های ایرانی استفاده بهینه را ببرند.

وی با بیان اینکه، بازسازی جدی کشور عراق هنوز شروع نشده است، اظهار داشت: بازار عراق یک بازار طولانی مدت و مستمر است که باید شرکت های ایرانی با شاخصه های کیفیت، سرعت و قیمت مناسب در آن حضور یابند تا این بازار را از آن خود کنند.

قاسمی با بیان اینکه، عراق کشوری است که به سبب مسایل گذشته اکنون به یک مخروبه تبدیل شده است، گفت: ساختار کنونی عراق نیازمند جدی به بازسازی دارد و این موضوع زمینه بسیار خوبی برای حضور شرکت های ایرانی در حوزه های مختلف است.

وی افزود: بخش خصوصی باید ضمن حضور جدی در بازار عراق، نه تنها موقعیت خود را در این کشور تثبیت کند، بلکه باید در جهت توسعه آن نیز بکوشد.

دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق با اشاره به برخی از لایه های پایینی در حکومت عراق که مانع حضور ایرانی ها در این کشور هستند، گفت: باید این موانع را با تدبیر هر چه سریعتر رفع کنیم، ضمن اینکه هم اکنون ایرانی ها در بازار عراق حضور خوبی ندارند و باید تحول جدی در این بخش صورت گیرد.

مشاور معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه، برخی از تجار و فعالان اقتصادی ایران به بازار عراق به عنوان یکبار مصرف نگاه می کنند، تصریح کرد: این نگاه مانعی برای حضور در بازار عراق شده که تغییر این رویکرد ضروری و الزامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها