یکی از مهم‌ترین اختلافات 2 کشور حفاری در میدان نفتی یادآوران است

ایران و عراق مسائل میدان‌های مشترک نفتی را بررسی می‌کنند

سفارت ایران در عراق از تشکیل یک کارگروه ویژه برای حل و فصل مسائل مربوط به توسعه میدان‌های مشترک ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۴۸۰۵۸

به گزارش شانا و به نقل از خبرگزاری اصوات العراق از بغداد، حسن دانایی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر درک مشترک میان تهران و بغداد اعلام کرد: این کارگروه ویژه درباره مسائل و مشکلات کنونی بحث و بررسی می‌کند.

وی افزود: وجود اختلاف نظر میان ایران و عراق در این زمینه با ١٤٠٠ کیلومتر مرز مشترک طبیعی است. یکی از مهم‌ترین اختلافات دو کشور سر میدان نفتی یادآوران و حفاری ایران در این میدان برای تولید زودهنگام نفت است.

بر این اساس، حفاری آخرین حلقه چاه از مجموع حلقه چاه‌های پیش‌بینی شده در مرحله اول توسعه میدان یادآوران در دست اقدام است و به این ترتیب عملیات حفاری ٥٥ حلقه چاه تولیدی و توصیفی این میدان مشترک در آینده‌ای نزدیک نهایی می‌شود.

هم‌اکنون دکل شماره ٢٠٩ شرکت سینوپک در حال حفاری چاه ارزیابی app ٢ در میدان نفتی یادآوران است و با پایان حفاری این چاه، عملیات حفاری ٥٥ حلقه چاه در مرحله نخست توسعه این میدان مشترک پایان می‌یابد.

براساس اعلام وزارت نفت، طرح تولید نهایی مرحله یک طرح توسعه میدان یادآوران با ظرفیت ٨٥ هزار بشکه در روز در نیمه دوم سال ١٣٩٣ تحقق می‌یابد، همچنین با اجرای مرحله نخست مرحله دوم افزایش تولید از این میدان از ٨٥ هزار به ١٣٥ هزار بشکه و در مرحله نهایی این فاز از ١٣٥هزار به ١٨٠ هزار بشکه می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها