رایزن فرهنگی ایران هدف انفجار تروریستی در بیروت

منابع امنیتی لبنان تائید کردند که روز گذشته دو انفجار جنوب بیروت را لرزاند. در اثر این انفجارها دست‌کم چهار نفر( بعضی منابع هفت نفر) کشته و بیش از 70 نفر (بعضی منابع 127 نفر) مجروح شدند. این انفجارها رایزنی فرهنگی ایران در لبنان را هدف قرار داده بود.
کد خبر: ۶۴۷۹۵۶

به گزارش رویترز، یکی از این انفجار‌ها با استفاده از یک خودروی بمبگذاری شده و دیگری با استفاده از یک موتورسیکلت صورت گرفت. انتحاری‌ها از همان روشی استفاده کردند که چند ماه پیش سفارت ایران در بیروت را هدف قرار داده بودند. در این حمله آسیب‌هایی نیز به ساختمان صدا و سیما وارد آمد.

گردان‌های عبدالله عزام با انتشار یاداشتی در صفحه توئیتر، مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت و گفت هدف آنها رایزن فرهنگی ایران بوده است. گروه عبدالله عزام یکی از شاخه‌های شبکه تروریستی القاعده است که شیعیان را هدف قرار می‌دهد. این گروه مسئولیت حمله به سفارت ایران در بیروت را هم برعهده گرفته بود.

به گزارش ایسنا، انفجارها در منطقه بئرحسن در جنوب بیروت و در نزدیکی حومه جنوبی شهر رخ داد. جایی که مسئولیت حفظ امنیت آن برعهده حزب‌الله لبنان است. شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد انفجارهای دیروز در نزدیکی یکی از ساختمان‌های وابسته به سفارت ایران رخ داد. بنا بر گزارش شبکه اسکای‌نیوز عربی، انفجارها به طور همزمان در چند متری سفارت کویت رخ داده است.

گفته می‌شود اطلاعاتی مبنی بر احتمال وقوع انفجار سوم نیز وجود داشت و به همین دلیل نیروهای دولتی از مردم خواستند هر چه زودتر محل را ترک کنند. در واکنش به این حمله، تمام سلام نخست‌وزیر لبنان با محکوم کردن این انفجارها گفت: انفجار امروز نشان‌دهنده پافشاری تروریست‌ها برای اجرای نقشه‌هایشان در بر هم زدن ثبات لبنان و ایجاد فتنه است.

وی تاکید کرد: لبنانی‌ها با اتحاد و یکپارچگی خود به این حملات پاسخی کوبنده می‌دهند. وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه نیز انفجارهای دیروز بیروت را بشدت محکوم و تاکید کرد: کشورهایی که حامی مالی و نظامی تروریسم و منبع نگرانی و بی‌ثباتی در لبنان، سوریه و دیگر کشورهای عربی هستند، مسئولیت این اقدامات تروریستی را برعهده دارند. همچنین سفارت آمریکا در بیروت نیز در بیانیه‌ای انفجارهای دیروز لبنان را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها