هیچ خواننده‌ای در حال حاضر برای تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ مشخص نشده است و خبرهای در این خصوص فقط گمانه‌‌زنی است.
کد خبر: ۶۴۷۴۰۹
خواننده ایران در جام جهانی برزیل چه کسی است؟

محمدرضا ملامحمد در خصوص آخرین برنامه‌های کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی در جام جهانی 2014 گفت: چند برنامه اساسی را در دستور کار داریم که یکی ا‌ز برنامه‌های ما آماده‌سازی اقلام تبلیغاتی برای ایران است که در این بخش خود ایرانیان را به دو دسته داخل کشور و ایرانیان مقیم خارج از کشور تقسیم کرده‌ایم. بنابراین خیلی مهم است که اقلامی که توزیع می‌شود یک شکل و یک فرم باشد تا شاهد حضور یکپارچه هواداران ایرانی در ورزشگاه‌ها در جام جهانی باشیم تا از این نظر بتوانیم فضا را در دست گرفته و حضور پررنگ و مؤثری را تجربه کنیم.

وی افزود: اگر یکپارچگی بین هواداران نباشد، همین امر می‌تواند حتی به داخل زمین کشیده شده و حتی در کسب نتیجه هم تأثیرگذار باشد. در گذشته چنین تجریه تلخی را داشته‌ایم و به همین دلیل باید سکوها در بازی‌های ایران در جام جهانی یک شکل و یکپارچه باشد که در همین راستا در فرآیند طراحی مدل‌های مختلف هستیم.

ملامحمد: آماده‌سازی این اقلام وقت زیادی را از ما می‌گیرد و حدود دو سه ماه تهیه آنها طول می‌‌کشد و امیدوارم سال آینده با تهیه اقلام فرهنگی از جمله پرچم‌های کوچک ایران، بتوانیم به موقع آنها را به برزیل ارسال کنیم. در نهایت اینکه پیش‌بینی حدود 5 هزار ایرانی را در برزیل می‌کنیم که باید در این زمینه نیز بتوانیم توزیع منظمی را هم پشت سر بگذاریم.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال در مورد موسیقی تیم ملی برای جام جهانی 2014 گفت: پیشنهادات متعددی مطرح شده که در حال بررسی این پیشنهادات هستیم. سفارش سروده داده شده و چندین نفر از شعرا در حال کار کردن بر روی آن هستند که بعد از این مرحله، بحث آهنگسازی پیش می‌آید که در این خصوص هم رایزنی‌های لازم انجام شده است. در حال حاضر در مرحله سروده هستیم و بعد از این موضوع به مرحله آهنگسازی و تعیین خواننده خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه سرود تیم ملی باید به روز و قابل قبول باشد و از کارهای گذشته و نقاط ضعف و قوتی که وجود دارد باید درس بگیریم در خصوص خواننده مورد نظر فدراسیون فوتبال افزود: هیچ خواننده‌ای در حال حاضر مشخص نشده است و خبرهای در این خصوص فقط گمانه‌‌زنی است. البته از همه خوانندگانی که برای ایران کار انجام دهند استقبال می‌کنیم و مجموعه آهنگ‌های آنها را در یک سی دی به ایرانیان هدیه خواهیم داد.

ملامحمد افزود: چندین گزینه مطرح هستند و کسی را نمی‌توان نام برد البته پیش‌بینی من این است که یک کار گروهی انجام شود چون تجربه نشان داده که کار گروهی جواب بهتری می‌دهد با این حال گزینه‌های دیگری هم داریم.

وی یادآور شد: بحث شب‌های ایرانی را در جام جهانی در نظر گرفته‌ایم که در قالب آن یکسری مناسبت‌ها با حضور خوانندگان و هنرمندان ایران به اجرا در خواهد آمد که این کار مستلزم یک برنامه‌ریزی هدفمند و تأمین هزینه‌‌های لازم است تا بتوانیم تجربه‌های جام‌های جهانی ‌1998 و 2006 را تکرار کنیم. این موضوع نیازمند بودجه است که امیدوارم با کمک‌های نهادهای مرتبط بتوانیم این اعتبار که اعتبار کمی هم نخواهد بود را تأمین کنیم، چون برزیل کشور پرهرینه‌ای است. در حال حاضر سفارت ایران و سازمان‌های فرهنگی در این مورد اعلام آمادگی کرده‌اند که باید به زودی جزئیات آن مشخص شود.

ملامحمد در پایان گفت: یک تعداد از افراد به عنوان لیدر و مشوق نیز به برزیل اعزام خواهند شد که فعلا در حال گزینش هستیم و برای اعزام نیز هم لیدرهای تهرانی و هم لیدرهای شهرستانی مدنظرمان هستند.فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها