زنگنه: دیگر نفتی به دلالان فروخته نمی‌شود

روحانی: باید در​ حوزه نفت و گاز از رانت​خواری جلوگیری کرد

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد بویژه در حوزه نفت و گاز خاطرنشان کرد: هر کاری که در حوزه نفت و گاز کشور چه از سوی بخش خصوصی و چه دولتی انجام می‌شود باید در چارچوب رقابت دقیق، کارآمدی و کارایی قرار گیرد و از رانت‌خواری و ویژه‌خواری جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۴۷۲۱۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی دیروز پس از بازدید سرزده از وزارت نفت در جلسه‌ای با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت نفت گفت: مردم از دولت انتظار دارند و ما باید واقعیت را برای آنها بازگو کنیم و مسیر را برای آینده پیش پای همه بگذاریم.

روحانی تصریح کرد: رشد اقتصادی هرگز با فساد صورت نمی‌گیرد و باید تلاش شود تا اموال بیت‌المال که از خزانه رفته بازپس گرفته شود.

وی گفت: ما باید تعامل با دنیا را تسهیل کنیم زیرا ایران، تنها دارنده نفت و گاز در دنیا نیست و این تعامل در دنیا همواره براساس منافع مشترک است.

رئیس‌‌جمهور با تاکید بر ضرورت بهره‌برداری از منابع مشترک نفتی و گازی ایران با کشورهای همسایه گفت: استفاده نکردن از این منابع به هیچ وجه قابل تحمل نیست زیرا این امانتی است متعلق به مردم که در اختیار ما قرار دارد و بسیار مهم است که بتوانیم امانتدار خوبی باشیم.

روحانی افزود: مهم‌ترین مساله برای حفظ امانت کشور و مردم، استفاده حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی است و در این مسیر نباید از هیچ تلاشی فروگذار کرد.

رئیس‌‌جمهور اضافه کرد: این‌ که باید ظرفیت تولید نفت را در کشور افزایش دهیم مهم است؛ زیرا این ظرفیت در حقیقت قدرت ایران است و در صورت داشتن این قدرت جایگاه ما در جهان ارتقا یافته و ظرفیت تعامل ما با دنیا افزایش خواهد یافت.روحانی با تاکید بر این‌که باید از نفت به عنوان قدرت ملی در تعامل عزتمندانه، سازنده و غیرمنفعلانه با دنیا استفاده کنیم، تصریح کرد: نفت همچنان اهمیت خود را برای سالیان طولانی حفظ خواهد کرد.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت با اشاره به افزایش ٢٥ درصدی صادرات نفت خام و میعانات گازی در ماه‌های اخیر گفت: صادرات نفت خام در شرکت ملی نفت ایران متمرکز شده است و از این پس دلالان خیالشان راحت باشد که دیگر نفتی به آنها فروخته نمی‌شود.

وزیر نفت افزود: سیاست تمرکز فروش نفت خام در شرکت ملی نفت ایران به نفع کشور است و با مشخص شدن متولی فروش نفت، تکلیف همه مشخص است که از چه محلی نفت را خریداری کنند.

زنگنه با بیان این‌که پیش از این حدود چهار تا پنج میلیون بشکه نفت سرگردان روی آب داشتیم، گفت: تا زمانی که یک بشکه نفت روی آب‌ها سرگردان باشد، اجازه نمی‌دهند نفت تولیدی به فروش برسد، زیرا منتظر می‌مانند با پایین‌ترین قیمت نفت روی آب فروخته شود و پس از آن سراغ نفت دیگر می‌آیند.

رئیس جمهور: سیستان و بلوچستان پیشانی امنیت ملی ایران است

رئیس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، این استان را به لحاظ استراتژیک مهم توصیف کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان به تعبیری پیشانی امنیت ملی ایران است؛ چرا که تماس ایران با آب‌های آزاد از این استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی تصریح کرد: متاسفانه افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم مرز هستند، مشکلات امنیتی زیادی دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی بوده و همچنین به دنبال گسترش و ارتقای سطح روابط با پاکستان است تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می‌کند، کاهش یابد.در همین حال، حلیمه عالی، نماینده زابل در مجلس، یکی از موضوع‌های مطرح شده در دیدار مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با رئیس‌جمهور را موضوع احیای تالاب هامون ذکر کرد و گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه اعلام کرد که قرارداد بلند مدت راهبردی به منظور احیای تالاب هامون بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان امضا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها