حاتمی‌کیا سیمرغش را در مشهد مقدس گرفت:

سربازم، در میدان مین حرکت می‌کنم

مریلا زارعی بازیگر تحسین‌شده «شیار 143» در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر مشهد ضمن خطاب قرار دادن ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «فرمانده»، از این‌که جایزه‌اش را از دست یک مادر شهید گرفته است، ابراز خشنودی کرد.
کد خبر: ۶۴۷۱۶۵

به گزارش ایسنا، ابراهیم حاتمی‌کیا که شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در مشهد حضور داشت، پس از برگزاری مراسم نکوداشتش در سخنان کوتاهی اظهار کرد: هنوز رایحه دهه فجر تمام نشده، ولی در انقلاب فجر سربازها غریبند، غریبیم و این به همت مدیران این مملکت است.

وی ادامه داد: من آداب سربازی را دارم که در میدان مین حرکت می‌کند، ولی دوران، دورانی است که روی فرش قرمز باید حرکت کرد.

او در پایان سخنانش دعایی کرد و گفت: من امروز با شوق خاصی به شهر عشق آمده‌ام و از خدا می‌خواهم اگر عزتی می‌دهد خودش هم آن را حفظ کند.

مریلا زارعی: آقای حاتمی‌کیا شما فرمانده‌اید

همچنین بازیگر برگزیده زن جشنواره فیلم فجر که به‌دلیل بازی در «شیار 143» در این مراسم حضور داشت، پس از دریافت جایزه‌اش در سخنان کوتاهی عنوان کرد: این جایزه به خاطر این‌که در این ایام آن را دریافت کرده‌ام برایم مبارک و متبرک است، زیرا در شهر امام غریبان آن را از دست مادری دریافت کردم که ما در مقابل تمام ایثار و فداکاری او و مادرانی نظیر ایشان هیچ کاری نتوانسته‌ایم انجام بدهیم. وی همچنین خطاب به ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان فیلم «چ» گفت: آقای حاتمی‌کیا شما غریب نیستید، شما برای ما و نسل ما فرمانده‌اید.

نرگس آبیار، کارگردان فیلم «شیار 143» نیز که در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر مشهد حضور داشت، پس از دریافت جایزه‌اش در سخنان کوتاهی بیان کرد: بزرگ‌ترین افتخار زندگی حرفه‌ای من ساخت فیلم «شیار 143» است که درباره مادران جنگ و مادران شهداست.

وی افزود: هدفم ساخت فیلمی بود که نگاهی فطری و انسانی به مقوله جنگ داشته باشد و تاکید می‌کنم داوران اصلی فیلم من مادران و زنان سرزمینم هستند.

اولین اکران دانشجویی شیار 143

روز گذشته همچنین اولین اکران دانشجویی فیلم شیار 143، با حضور عوامل این فیلم در دانشگاه یزد برگزار شد. در این مراسم خواهر جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در جمع دانشجویان حضور داشت.

این اکران دانشگاهی با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه یزد مواجه شد. پس از اکران این فیلم، جلسه پرسش و پاسخی با حضور نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان «شیار 143» و محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده این فیلم برگزار شد. در این جلسه خواهر جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان خطاب به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «شیار 143» گفت: شما واقعا ما را به حال و هوای دوران خودمان بردید. من از شما خانم آبیار و از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم، بویژه از هنرمند عزیزمان، مریلا زارعی که بسیار جالب نقش خود را ایفا کردند. من هر لحظه که ایشان را با آن قد خمیده می‌دیدم، مادرم را به یاد می‌آوردم.

کارگردان فیلم شیار 143 هم در ادامه این مراسم در مورد انتخاب مریلا زارعی به عنوان نقش اول این فیلم گفت: خانم زارعی انتخاب اول من بودند. او در تمام روزهای تولید فیلم که مصادف با ماه مبارک رمضان بود، روزه بود و شاید همین عامل معنوی باعث شده است آنچه که از جان او برآمده، بر دل مردم بنشیند. وی افزود: من خوشحالم که مخاطبان با فیلم‌های دفاع مقدس مانند «چ» و «شیار 143» ارتباط برقرار کرده و با این سینما آشتی می‌کنند.در پایان این مراسم با حضور خواهر جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان از کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم با اهدای لوح یادبود قدردانی شد و جمعیت حاضر در سالن دقایقی ایستاده به تشویق آنها پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها