آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد:

18 نوع غذا در سفره های برخی هتل های تهران

نامه آیت‌الله مکارم شیرازی در انتقاد از فیلم «رستاخیز»

یکی از مراجع تقلید شیعیان با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی کشور، انتقاد خود را از نمایش فیلم رستاخیز اعلام کرد و گفت: آیا بنا بر این است که سازمان سینمایی قداست مقدّسات را بشکند و از خطوط قرمز بگذرد.
کد خبر: ۶۴۶۷۰۹
نامه آیت‌الله مکارم شیرازی در انتقاد از فیلم «رستاخیز»

دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی اعلام کرد: پس از استفتاء جمع کثیری از مؤمنین و مقلّدین از این مرجع تقلید در مورد فیلم رستاخیز و نمایش چهره تعدادی از شهدای کربلا در آن، نامه‌ای از سوی آیت الله مکارم شیرازی به ریاست سازمان سینمایی کشوری ارسال شد که به شرح ذیل است:

ریاست محترم سازمان سینمایی کشور جناب مستطاب آقای ایوبی

با اهداء سلام و تحیّت:

عدّه قابل توجهی به دفتر ما شکایت کرده‌اند که چرا در فیلم رستاخیز چهره حضرت قمر بنی هاشم و جمعی دیگر از شهدای کربلا (علیهم السلام) به طور مشخص نشان داده شده و می‌دانیم این کار آثار نامطلوبی دارد و نیز به بعضی از وقایع تاریخی آن ایراد کرده‌اند. آیا بنا بر این است که سازمان سینمایی قداست مقدّسات را بشکند و از خطوط قرمز بگذرد!!!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
حاج آقا ببخشید ها پس چرا زمانی كه چهره حضرت مریم، حضرت ابراهیم و حضرت عیسی به عنوان پیامبر نمایش داده شده خط قرمز وجود نداشت و حالا نمایش چهره حضرت عباس (ع) كه نه دارای عصمت امام و نه نبوت هستند خط قرمز میشه. من به نظرم اینجا یك تقدس و عصبیتی با شیب تند داره اعمال میشه كه باید بشكنه و پخش این فیلم نیز باعث شكستن این عصبیت می شود.
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
گاهی مواقع افراد ناخواسته بعضی كارها را انجام می دهند كه اصلا فكر ان را نمی كنند چه تبعات وچه ضرباتی را به مقدسات می زنند هر چند كه این افراد انسانهایی مسلمان ومومن هم هستند.خوب است فیلمسازان درساخت فیلمهای تاریخی -مذهبی با علماودانشمندان دینی حشر ونشر داشته تاهم حرمت مقدسات نگه داشته شود وهم راستی ونادرستی بعضی وقایع مشخص تا دچار انحراف نشوند كه این كار تخصص ان حضرات است والسلام
رضوان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
فیلم های ك اسلام و امام ما رو بهت رو بیشتربه مردم بشناسونن خیلی كارخوبیه وطرفدارزیادی داره ولی خوبه قبلش حتمابا مجتهد وعلما مشورت بشه وعلما روساخت اینجور فیلما نظارت داشته باشن
اسلامشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
بازم نظر منو نگذاشتی.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
نشان دادن چهره پیامبران و امامان و منسوبین به ایشان اصلاً كار درستی نیست . آثار مخربی دارد...
اسلامشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
عرض شده بود مگه بانكداری ما با اخذ جریمه تاخیر و سود مركب مشكل داره، با شركت های اقماری كه دارد؛ فعالیت بانكداریش رو فراموش كرده؛ مگه موازین شرعی رو رعایت می كن كه حالا مشكل اساسی شده فیلم.در اینكه این فیلم مشكل داره شكی نیست، ولی مشكلات و معضلات ما فقط همین فیلم؟مشكل ازدواج موقت و ساماندهیش حل شد؟مشكل بانكداری اسلامی حل شد؟ مشكل ربا و رشوه و غیبت و احتكار و گران فروشی و كم فروشی و تورم و... حل شد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
به نظرمن انتقادبه این فیلم شدیدا وارداست . چون زیبایی امری نسبی است وقطعا بعضی ها خوششان می آید بعضی هاهم ممكن است ازچنین قیافه وتیپی حداقل بخاطرشباهت باافرادی خاص حتی متنفر باشند . با اینكارعملاآن تصویر محبوب زیبا معصوم والبته باب میل خودمان ازآن بزرگواران دچارخدشه میشودوازمیزان ارتباط معنوی مامیكاهد . ضمن آنكه عدم نمایش چهره آنجنان مشكلی برای فیلم ایجادنمیكند یا حداقل به چنین ریسكهایی نمی ارزد . اینكه بعضی ازدوستان ایشان رابا حضرت مریم ابراهیم وموسی وعیسی علیهم السلام مقایسه میكنند نمیتواند صحیح باشد چون حتی پیروان آنها از ایشان تندیس ونمادهایی دارند كه به واسطه آنها با ایشان ارتباط برقرارمیكنند(همان اندك ارتباطی كه دارند)ضمن آنكه این قداست قبلاشكسته شده واكنون نیزآثارمطلوبی دال بر ارادت بیشتر پیروان آن بزرگان وجودندارد و قطعا هم اینگونه نیست .
حاج سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
تو هالیوود اگه بخوان یه فیلم بسازن حداقل 5 تا كارشناس میارن و درباره داستان و سناریو وهزار تا مسئله دیگه نظر میدن، اینم میشه فیلماشون كه هممون داریم میبینیم. اونوقت تو ایران یه نفری میاد درباره سیدالشهدا فیلم میسازه كه به گفته اونایی كه فیلمو دیدن معلومه كه حتی یه برگ مقتل هم نخونده.
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
فیلمسازان مواظب باشندكه به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام نزنیداز مسئولین خواستارم جلوی ساخت و پخش چنین فیلمهایی كه افكار عمومی را برهم میزند و دیدگاه جامعه اسلامی را مورد تنش قرار میدهد و در كل ضربه به دین مبین اسلام و مقدسات میزند با تمام توان جلوگیری به عمل آید التماس دعا یا علی

نیازمندی ها