هزینه زندگی در پایتخت ماهانه یک میلیون و800 هزار تومان

براساس برآورد مرکز آمار ایران، هرماه زندگی در پایتخت به‌طور متوسط بیش از یک میلیون و800 هزار تومان هزینه در پی دارد که این رقم برای یک سال به حدود 21 میلیون و 720 هزار تومان می‌رسد.
کد خبر: ۶۴۶۰۰۲

به گزارش ایسنا، در حالی که بنا بر آخرین آمار و اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران متوسط هزینه سالانه خانوارهای شهری در کشور به حدود 16 میلیون و 428 هزار تومان می‌رسد، خانوارهای استان تهران دارای بیشترین و استان ایلام دارای کمترین هزینه زندگی در کشور هستند.

بر این اساس تا سال گذشته هر خانوار تهرانی به طور متوسط 21 میلیون و 720 هزار تومان در سال هزینه داشته که بیش از 17میلیون و 590 هزار تومان آن مربوط به هزینه‌های غیر خوراکی از قبیل مسکن بوده است.لذا متوسط هزینه زندگی در استان تهران در هر ماه به حدود یک میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد.

در عین حال سالانه بیش از چهار میلیون و صد هزار تومان از درآمد خانوارهای تهرانی صرف هزینه‌های خوراکی شده است.

این در حالی است که درآمد خانوارهای تهرانی از هزینه‌های آنان پیشی گرفته است. به طوری که به طور متوسط هر خانوار تهرانی در سال گذشته حدود 22 میلیون و 107 هزار تومان کسب درآمد داشته است که مقایسه آن با هزینه سالانه 21میلیون و720‌هزارتومانی نشان می‌دهد نه‌تنها صورت مالی خانوارهای تهرانی کسری ندارد، بلکه درآمدشان از هزینه‌هایشان بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها