گفت و گوی سایت فیفا با دروازه بان ایرانی برانشوآیگ

دانیل داوری: رویای من حضور در جام جهانی برزیل است

دانیل داوری دروازه بان ایرانی اینتراخت برانشوایگ آلمان در گفت و گو با سایت فیفا از رویاهای خود برای حضور در جام جهانی برزیل می گوید.
کد خبر: ۶۴۵۳۵۰
دانیل داوری: رویای من حضور در جام جهانی برزیل است

سایت جام جم ورزشی - دانیل داوری دروازه‌بان ایرانی اینتراخت براونشوایگ جدیدترین بازیکنی که کارلوس کروش از بین بازیکنان دو رگه از او برای حضور در تیم ملی ایران دعوت کرده است. در دنیای فوتبال کمتر بازیکنی است که همزمان تلخ و شیرینی‌های این رشته را بچشد. دانیل داوری در حال حاضر چنین شرایطی را تجربه می‌کند. تیم او در بوندسلیگا از یک سو در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد اما دانیل در گفت و گو با فیفا ابراز امیداوری می‌کند تا بتواند در تابستان آینده در جام جهانی 2014 برزیل حضور داشته باشد.

داوری پس از آن که چند ماه قبل توانست اولین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی ایران انجام دهد، در حال حاضر دروازه‌بان شماره یک ایران محسوب می‌شود.

او در گفت و گوی اختصاصی با فیفا درباره حضور در جام جهانی 2014 برزیل می‌گوید: قطعا حضور در جام جهانی بزرگ‌ترین افتخار زندگی ورزشی من محسوب خواهد شد. تاکنون صعود به بوندسلیگا بزرگ‌ترین افتخار ورزشی من محسوب می‌شد، اما دعوت به تیم ملی ایران و شانس حضور در جام جهانی 2014 برزیل اتفاقی به مراتب مهم‌تر برای من محسوب می‌شود. بازی در جام جهانی باور نکردنی است و چیزی است که همه فوتبالیست‌ها آرزوی آن را دارند. قطعا خودم و خانواده‌ام از حضور در جام جهانی بسیار خوشحال هستیم.

دروازه‌بان ایرانی – آلمانی اینتراخت براونشوایگ در حال حاضر تنها دو بازی ملی در کارنامه خود دارد. اما رقابت او برای تصاحب پیراهن شماره "یک" تیم ملی با رحمان احمدی و حامد لک رقابت می‌کند . آنها نیز مانند داوری تجربه ملی زیادی ندارند. رحمان احمدی هشت بازی و حامد لک یک بازی ملی در کارنامه خود دارند.

دانیل داوری درباره انتخاب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران می‌گوید: مربی هنوز تصمیم خودش را برای انتخاب دروازه‌بان شماره یک تیم ملی نگرفته است. مطمئنم که او منتظر می‌ماند و با دقت تمامی اتفاقات و عملکردهای گزینه‌های دروازه‌بانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. من می‌خواهم بهترین عملکردم را در تمرین‌ها و بازی‌های باشگاهی انجام دهم تا بتوانم فرصت حضور در تیم ملی ایران را به دست آورم. از حضور در تیم ملی ایران لذت می برم و برایم مهم نیست که دروازه‌بان شماره یک دو یا سه باشم. همیشه تلاش خواهم کرد تا هر وقت که فرصت بازی به من می‌رسد بهترین عملکردم را برای تیم ملی ایران انجام دهم.

تیم ملی ایران در دو بازی که دانیل داوری در درون دروازه‌ ایستاد بدون شکست بوده است. ایران با حضور داوری در اولین دیدار خود موفق شد سه بر صفر تایلند را شکست دهد.

داوری درباره تجربه اولین بازی ملی‌اش برای تیم ملی ایران می‌گوید : واقعا استرس داشتم. این استرس من در اولین دیدار ملی‌ام طبیعی نبود، زیرا من معمولا شخصیتی آرامی دارم و قبل از مسابقات آرام هستم. وقتی سرود تیم ملی ایران ایران نواخته شد، تمام موهای بدنم سیخ شد. حضور با ایران بهترین تجربه دوران ورزشی‌ من محسوب می‌شود. از بازی برای تیم ملی ایران بسیار خوشحالم.

دانیل داوری در آغاز ماه آینده مجددا به تیم ملی ایران اضافه خواهد شد تا خودش را برای بازی با کویت در انتخابی جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. داوری درباره گروه ایران در جام جهانی می‌گوید آراژانتین قطعا شانس اصلی صعود از گروه محسوب می‌شود. بوسنی نیز تیم خوبی است که چندین بازیکن با استعداد در ترکیب خود دارد که بیشتر آنها در لیگ‌های خوب اروپایی از جمله بوندسلیگا بازی می‌کند. نیجریه هم تیمی خوب و فیزیکی است که قطعا شانس صعود دارد.

دانیل داوری که در آلمان به دنیا آمده و بزرگ شده پدری ایرانی و مادری لهستانی دارد. او در حال حاضر در اینتراخت براونشوایگ بازی می‌کند که در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد.

دروازه‌بان ایرانی – آلمانی اینتراخت براونشوایگ در این باره می‌گوید : ما هنوز به ماندن در بوندسلیگا امید داریم تا زمانی که روی کاغذ شانس ماندن در بوندسلیگا داشته باشیم، دست از تلاش نخواهیم کشید. همه کار خواهیم کرد تا تیم در بوندسلیگا باقی بماند. فکر نمی‌کنم موقعیتمان در جدول رده‌بندی به شانس بستگی داشته باشد. باید هر طور که شده هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا تیم در بوندسلیگا باقی بماند.

با پستی و بلندی‌های فوتبالی که دانیل داوری در ماه‌های آینده در پیش‌رو دارد قطعا می‌تواند تجربه خود را برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل افزایش دهد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود ، دانیل داوری به این روزها در حالی با خنده یاد خواهد کرد که تیمش در بوندسلیگا باقی ماند و حضور در جام جهانی 2014 برزیل را تجربه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها