یک متخصص قلب و عروق توصیه کرد: همه مردم از 40 سالگی غربالگری و کنترل قند، چربی، فشار خون و وزن خود را شروع کنند و افرادی که در خانواده خود سابقه بیماری قلبی ـ عروقی یا دیابت دارند باید این کنترل و مراقبت را از سنین پایین‌تر شروع کنند.
کد خبر: ۶۴۳۳۴۶

به گزارش فارس، محسن معدنی افزود: شایع‌ترین بیماری قلب و عروق در ایران، گرفتگی عروق کرونر است که به سکته منجر می‌شود و مهم‌ترین عامل بروز این بیماری نیز دیابت، چربی خون، فشار خون، مصرف دخانیات، کم‌تحرکی، چاقی، تغذیه نامناسب بویژه مصرف روغن‌های جامد و ارث است و اخیراً نقش آلودگی هوا در بروز این بیماری‌ها نیز ثابت شده است.

وی تاکید کرد: حمله‌های قلبی و عوارض حاد بیماری‌های قلبی ـ عروقی معمولاً با درد قفسه سینه یا تنگی نفس همراه است بنابراین هر فردی که یکی از این عوامل را داشت؛ باید آن را جدی بگیرد و سریع به پزشک مراجعه کند، اما بیشتر مردم این دردها را جدی نمی‌گیرند و سعی می‌کنند با زدن پماد به سینه یا خوردن مسکن آن را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق که مهم‌ترین عامل مرگ ایرانیان است چند کلید طلایی دارد که شامل مصرف غذاهای کم‌کالری و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن، پرهیز از مصرف دخانیات، ورزش و تحرک کافی، مصرف مداوم سبزی و میوه و لبنیات کم چرب و کنترل قند، چربی و فشار خون است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها