با دستگیری یک سارق فراری در استان فارس، وی به سرقت از یک بانک در کرج و دو بانک در استان اصفهان اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۴۲۵۷۷

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس در این باره گفت: اوایل امسال مردی با حضور در پلیس آگاهی، از سه مرد به اتهام سرقت یک محموله گوشی تلفن همراه شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او وقتی برای تحویل محموله تلفن همراه به صاحبش، به شیراز آمده، در یکی از محورهای ورودی این شهر، سه مرد با ادعای این که پلیس هستند و قصد بازرسی خودرویش را دارند، او را متوقف می‌کنند. وی افزود: شاکی هم به گمان این که آنها پلیس هستند، اجازه بازرسی می‌دهد و سارقان به محض سوار شدن به خودرو، راننده را در جاده جا گذاشته و با سرقت محموله گوشی تلفن همراه ـ که 500 میلیون تومان ارزش داشته ـ فرار می‌کنند.

سجادیان خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده، تحقیقات کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی آغاز و مدتی بعد یکی از سارقان فراری دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی به سرقت محموله با همدستی دو مرد دیگر با جعل عنوان پلیس، اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری‌اش ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران یکی از دیگر متهمان فراری به نام ک ـ ق را نیز دستگیر کردند و پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی به همدستی با دیگر متهم پرونده اعتراف کرد. در حالی که تحقیق از متهم ادامه داشت، ماموران در بررسی از بانک مجرمان سابقه‌دار متوجه شدند وی یک سارق مسلح است که تحت تعقیب پلیس استان های البرز و اصفهان قرار دارد. سجادیان خاطرنشان کرد: با اطلاعات به دست آمده، این بار متهم اعتراف کرد سال 1382 از یکی از شعبه‌های بانک صادرات کرج مسلحانه سرقت و مدتی بعد پس از دستگیری فرار کرده و تحت‌تعقیب پلیس بوده که با ملحق شدن به یک باند حرفه‌ای ـ که در‌زمینه سرقت بانک‌ها فعالیت داشتند ـ سال 1388 در دو فقره سرقت مسلحانه بانک در استان اصفهان شرکت کرده که در پی دستگیری همدستانش، همچنان متواری بوده است. وی سپس به استان فارس فرار کرده و دزدی‌هایش را از سر گرفته است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها