تاجر قلابی که به بهانه پرداخت وام، مردم را فریب داده و میلیون‌ها تومان با این شیوه کلاهبرداری کرده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۶۴۳۵۰۵
تاجر قلابی، زن‌ها را فریب می‌داد

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش زنی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: پس از فوت شوهرم، من و سه فرزندم در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کردیم. مدتی پیش تصمیم گرفتم با دریافت وام، خانه‌ای برای فرزندانم خریداری کنم و با بخشی از وام دریافتی نیز یکی از فرزندانم را که بیماری قلبی داشت برای درمان به یکی از کشور‌های اروپایی ببرم، اما با مراجعه به چند بانک موفق به دریافت وام نشدم.

وی افزود: یک روز اتفاقی با صاحب رستورانی در شمال‌غرب تهران آشنا شدم که ادعا می‌کرد یکی از دوستانش تاجر آهن است و در زمینه وام مسکن فعالیت می‌کند. من هم با وی تماس گرفته و چند مرتبه با او ملاقات کردم که او نیز با اطلاع از وضع زندگی‌ام قول داد وام درخواستی را با توجه به‌دوستی خود با چند مدیر بانک دولتی، فراهم کند.

شاکی یادآور شد: در ادامه ملاقاتمان او با ابراز علاقه از من خواستگاری کرد و به من قول داد که بزودی وام مرا جور ‌کند. چند روز بعد مقابل خانه‌ام آمد و ادعا کرد از افرادی طلبکار بوده و پولش را نپرداخته‌اند و اکنون نیاز شدیدی به پول دارد. با اطمینانی که به او پیدا کرده بودم، 32 میلیون تومان را به وی دادم و قرار شد یک هفته بعد پولم را پس دهد.

وی اضافه کرد: اما هر چه منتظر ماندم دیگر خبری از او نشد و تلفنش نیز خاموش بود. در ادامه متوجه شدم این مرد کلاهبردار است و مرا فریب داده و جستجو برای یافتن وی نیز بی‌نتیجه ماند. با تشکیل پرونده و دستور بازپرس علی صادقی‌زاده، تحقیقات پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این که دو کارگر رستوران و چند زن دیگر با حضور در مرکز پلیس از یک مرد به اتهام کلاهبرداری به بهانه تهیه وام شکایت کردند.

در تحقیق از شاکیان مرد معلوم شد آنها در رستوران‌هایی کار می‌کردند که یک مرد با معرفی خود به عنوان تاجر آهن به محل کارشان می‌آمده و انعام‌های خوبی نیز به آنها می‌داده و آنها را نیز به بهانه پرداخت وام فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده است.

در ادامه مشخص شد مرد شیاد به بهانه خواستگاری، زنان شاکی دیگر را فریب داده و پس از جلب اعتماد آنها سه‌تا 85 میلیون تومان از آنها گرفته و متواری شده است.

با جمع‌بندی اطلاعات و به دست آمدن تصویر رایانه‌ای متهم فراری معلوم شد تصاویر متعلق به همان
تاجر قلابی است.

بنا بر این گزارش، بازپرس پرونده دستور تحقیقات تکمیلی و دستگیری کلاهبردار فراری را صادر کرد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها