روی خط جام​جم ورزشی

شوماخر از کما خارج شد

انتظارها و نگرانی‌ها به پایان رسید و میشائیل شوماخر، راننده افسانه‌ای فرمول یک، پس از یک ماه از کما خارج شد. با این‌که شوماخر، هنوز هوشیاری کامل ندارد، اما خارج شدن شوماخر از کمایی که گفته می‌شد وی هرگز از آن خارج نمی‌شود، موجی از شادی را در بین طرفداران این راننده افسانه‌ای به وجود آورد.
کد خبر: ۶۴۱۶۹۳

شوماخر که قهرمانی در هفت دوره از رقابت‌های فرمول یک را در کارنامه خود دارد، یک ماه پیش در کوه‌های آلپ همراه پسرش مشغول اسکی بود که ناگهان تعادل خود را از دست داد و سرش به یک تخته سنگ برخورد کرد و به کما فرو رفت. پزشکان در این مدت شوماخر را در کمای مصنوعی نگه داشته بودند، اما از عصر پنجشنبه تصمیم گرفتند به تدریج و با احتیاط او را از کما خارج کنند. او به محرک‌ها واکنش نشان داده، پلک می‌زند و باید مراحل دیگری را برای بازیافتن سلامت کاملش طی کند.

«آگوئرو» یک ماه خانه‌نشین شد

سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی تیم منچسترسیتی به دلیل مصدومیت یک ماه از میدان دور است که به معنای از دست دادن دیدار حساس و مهم تیمش مقابل بارسلونا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست.

آگوئرو در جریان پیروزی 5 بر یک منچسترسیتی مقابل تاتنهام از ناحیه همسترینگ پا آسیب دید و پس از معاینه‌‌های به عمل آمده مشخص شد وی تا یک ماه نمی‌تواند در ترکیب تیمش قرار بگیرد. بدین ترتیب آگوئرو دیدار حساس تیمش با چلسی در هفته بیست و چهارم لیگ برتر انگلیس، دور پنجم رقابت‌های جام حذفی انگلیس و دیدار رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا را از دست داد. او دومین بازیکن مطرحی است که مقابل تاتنهام مصدوم می‌شود. یک ماه پیش نیز در دیدار آرسنال و تاتنهام در جام حذفی، تئو والکات ملی‌پوش آرسنال بشدت مصدوم شد تا
جام جهانی را از دست بدهد.

محرومیت یک ساله تیم اسپانیایی

تیم ریسینگ‌سانتاندر اسپانیا به مدت یک سال از حضور در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا(کوپا دل ری) محروم شد.

این محرومیت به دنبال امتناع این تیم از حضور مقابل رئال‌سوسیه‌داد در جام حذفی در نظر گرفته شده است. علاوه بر محرومیت یک ساله جریمه‌ای 3000 یورویی برای ریسینگ سانتاندر در نظر گرفته شده است.

سنگربان 12 میلیون یورویی بارسلونا

از آنجا که جدایی ویکتور والدس، دروازه‌بان بارسلونا از این تیم در پایان فصل قطعی شده، این باشگاه همچنان به دنبال جذب مارک آندره تراشتیگن، سنگربان تیم مونشن‌گلادباخ آلمان است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، این سنگربان بیست ساله در پایان این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا با قراردادی به ارزش 12 میلیون یورو به بارسلونا می‌پیوندد. پیش از این عنوان شده بود تراشتیگن دی ماه به بارسلونا می‌رود، اما با مخالفت مونشن‌گلادباخ این موضوع به پایان فصل موکول شد. بارسلونا خواهان امضای قرارداد با این دروازه‌بان تا پایان سال 2019 است.

تمام نقل و انتقالات مهم زمستانی

فرصت نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا تمام شد. در میان تمام نقل و انتقالاتی که در این بازه زمانی انجام یافت، برخی از انتقال‌ها پر سر و صداتر از دیگر انتقال‌ها بودند. ده نقل و انتقال فصل زمستان فوتبال اروپا به شرح زیر است:

1ـ خوآن ماتا (از چلسی به منچستریونایتد با 45 میلیون پوند) 2- کیسوکه هوندا (از زسکا مسکو به میلان) 3- رادا نینگولان (از کالیاری به صورت قرضی به رم با سه میلیون یورو) 4- محمد صلاح (از بازل سوئیس به چلسی با 13.5 میلیون یورو) 5- آیدن مک گیدی (از اسپارتاک مسکو به اورتون -انتقال آزاد) 6- یوهان کابای (از نیوکاسل به پاریسن‌ژرمن با 24 میلیون یورو) 7- هرناندز (از لاتزیو به اینتر با 20 میلیون یورو) 8- پابلو دانیل اسوالدو (از ساوتهمپتون انگلیس به صورت قرضی به یوونتوس) 9- دیه گو (از وولفسبورگ به صورت قرضی به آتلتیکو مادرید) 10- لوئیس هالت بی (از تاتنهام به صورت قرضی به فولام)

دانیل داوری 2 گل از بازیکن آفریقایی خورد

در هفته نوزدهم بوندس‌لیگای آلمان تیم قعرنشین اینتراخت برانشوایگ که دانیل داوری، دروازه‌بان ایرانی را در اختیار دارد با دو گل مغلوب دورتموند شد.

در این دیدار پیر- امریک اوبامیانگ، بازیکن اهل گابن دورتموند که به عنوان سریع‌ترین فوتبالیست دنیا نیز شناخته می‌شود، دو بار دروازه دانیل داوری را باز کرد. این بازیکن گل‌های خود را در دقایق 31 و 65 به ثمر رساند. این بازیکن آفریقایی پس از این اتفاق گفت: این نخستین گل‌های من در سال 2014 بود. خاطره نخستین گل‌های سال 2014 برای من فراموش نشدنی است، چرا که من نه یک گل که دو گل به ثمر رساندم و تیمم هم به پیروزی مهمی دست یافت.

جالب آن‌که ویدنفلر، سنگربان تیم دورتموند نیز پس از این پیروزی در اظهار نظری عجیب عنوان کرد که تیمش پیروزی کثیفی را به دست آورده است. بازی بسته و تدافعی دورتموند باعث شد تا سنگربان دورتموند چنین اظهار نظری را به زبان بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها