چه سرهای تراشیده قشنگی

تشعشع آفتاب که از پنجره به داخل کلاس درس تابیده، نمی‌گذارد چهره پسرهایی که روی ردیف آخر صندلی‌های کلاس ایستاده‌اند و به لنز دوربین خیره شده‌اند، بخوبی دیده‌شود، ولی آنها قهرمانان کوچکی هستند که این روزها حسابی مشهور شده‌اند.
کد خبر: ۶۳۹۶۳۹
چه سرهای تراشیده قشنگی

درون قاب عکس، 21 پسر با سرهایی بی‌مو ایستاده‌اند، دو پسر هم موهایی کوتاه دارند و در میان این جمع، ماهان و معلم فداکارش ایستاده‌اند.

ماهان شاگرد کلاس دوم دبستان «شیخ شلتوت» شهر مریوان است که به بیماری سرطان مبتلاست و مدتی است داروهای شیمی‌درمانی، سرش را طاس کرده است.

معلم مهربانش هم محمدعلی محمدیان است که وقتی دید سر بی‌موی ماهان باعث خنده و تمسخر همکلاسی‌هایش شده، موهای سرش را تراشید تا همرنگ ماهان شود.

روزی که معلم سرش را تراشید با شاگردش ماهان می‌شدند دو انسان بی‌مو، اما چند روز بعد بچه‌های کلاس هم تحت‌تاثیر قرار گرفتند و قید موهایشان را زدند.

حالا‌ عکسی از آنها منتشر شده که در آن کله‌های آنها زیر تابش خورشید برق می‌زند و نور روی سطح صیقلی‌اش بازی می‌کند، بدون این که پسرها ناراحت باشند و خجالت بکشند.

این معجزه مهربانی است، معجزه همدلی کردن است که توانسته همکلاسی‌های شیطان و بدزبان ماهان را به‌مرهمی برای دردهای او تبدیل کند.

و اما جرقه‌ای که این پسرها را به سمت خوب بودن کشید، محمدعلی محمدیان است، معلمی که به همه ما یاد داد برای کمک کردن به آدم‌ها همیشه نباید دست به جیب شد.

او می‌توانست مثل برخی از معلم‌ها از کنار مشکل دانش‌آموزش بگذرد و به او اعتنا نکند، یا به ماهان تشر بزند که چرا تا این حد حساس است و از شوخی همکلاسی‌هایش ناراحت می‌شود یا حتی می‌توانست بچه‌های کلاس را تنبیه کند و آنها را وادارد که از ماهان عذرخواهی کنند. اما او هیچ‌کدام از این کارها را نکرد، بلکه خودش الگویی عملی برای خوب بودن شد.

این معلم ثابت کرد که خوب بودن مسری است، فقط کافی است بخواهیم انسانی خوب و نوعدوست باشیم و آدم‌های اطرافمان را تحث‌تاثیر قرار دهیم.

مریم خباز - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها