اما دولت برای اطلاعرسانی تکمیلی دو روز پیش اعلام کرد چهار شیوه اطلاع تکمیلی مردم برای دریافت یا عدم دریافت سبد کالا تدوین شده که براساس آن مردم میتوانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی به شماره پیامک 5000799 یا تماس با شماره گویای 09612 یا شماره #799* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند یا وبسایت رسمی اطلاعرسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir مراجعه کنند.
اما متاسفانه از زمانی که این خبر اعلام شد در عمل هیچیک از این سرویسها پاسخگوی مردم نبود، شماره تلفنها اشتباه بود و زمانی که کاربران وارد سایت اینترنتی اعلامی میشدند، پیغام خطا پاسخشان بود. پیامکهای ارسالی نیز بی پاسخ ماندند.
هرچند تدوین این روشهای اطلاعرسانی تکمیلی فینفسه اقدام خوبی است؛ اما این پرسش جای طرح دارد که چرا همیشه در اینگونه مواقع به گونهای اطلاعرسانی میشود که مردم سرگردان شوند؟
با وجود این روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار اطلاعیهای ضمن عذرخواهی از مردم اعلام کرد که سامانه توزیع سبد کالا در حال آزمایش و ساخت است و به دلیل محدودیت پهنای باند اینترنت هنوز نهایی و اجرایی نشده است و به محض آماده شدن سامانه، مراتب به اطلاع عموم میرسد.
حال این پرسش ایجاد میشود که چرا قبل از عمل سخن میگوییم؟ چراعادت نکردهایم هر اطلاعی ـ آن هم اطلاعی به این وسعت و گستردگی ـ را بموقع اعلام کنیم؟ آیا نباید در اطلاعرسانی طرحهایی این چنین گسترده که ممکن است در آینده نیز دوباره اجرا شود، داستان لاکپشت و غازها را مد نظر داشته باشیم؟
کتایون مافی - گروه اقتصاد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد