پیشنهاد روز

کودکان شاد در «شادمانه»

بچه‌ها دنیای شیرینی دارند. دنیای آنها پر از صداقت است و خبری از دروغگویی در آن نیست. کافی است چند سوال از آنها بپرسیم تا آن وقت صادقانه‌ترین پاسخ‌ها را بشنویم. نیازی نیست با آنها کلنجار برویم یا چیزی را به آنها دیکته کنیم، چون در نهایت کاری که دوست دارند و حرفی را که دلشان می‌خواهد، می‌گویند. همین ویژگی‌ها باعث شده شبکه شما برنامه شادمانه را با حضور بچه‌ها تولید و پخش ‌کند. قهرمان و ستاره این برنامه، بچه‌ها هستند و بزرگ‌ترها نقشی در آن ندارند.
کد خبر: ۶۳۷۵۲۵

در واقع این شبکه به جای این‌که سراغ موضوعاتی برود که بزرگسالان نقش اول آن باشند، این بار این قانون را تغییر داده و سراغ بچه‌ها رفته است. عوامل سازنده این برنامه یک موضوع سخت را دستمایه قرار نداده‌اند که درگیر مسائل مختلف از جمله بودجه شوند، بلکه با کاری خلاقانه بچه‌ها را به استودیو می‌برند و از آنها پرسش‌های متفاوت و متنوعی می‌پرسند و آنها هم خیلی راحت پاسخ می‌دهند.

شاید در نگاه اول پرسش‌ها خیلی سخت و دشوار نباشد، اما پرسش‌ها هنرمندانه طراحی شده که بچه‌ها را وامی‌دارد تا آنها پاسخ‌های بامزه‌ای بدهند. به‌عنوان مثال در یکی از برنامه‌ها دو برادر دوقلو به استودیو آمده بودند. وقتی از آنها پرسیده‌ شد کدام یک از آنها زورشان بیشتر است؟ برادری که دو دقیقه بزرگ‌تر بود، با خنده اشاره‌ای به کشتی‌هایی که با برادرش می‌گیرد، کرد و گفت: برادرم همیشه مرا شکست می‌دهد.

این جمله آن‌قدر صادقانه بود که می‌تواند تلنگری برای ما بزرگ‌ترها باشد که بچه‌ها چقدر راحت اعتراف به شکست و پیروزی می‌کنند، بدون این‌که نسبت به هم کینه‌ورزی کنند. حتی وقتی از برادر بزرگ‌تر پرسیده شد که چرا تو هیچ‌وقت پیروز نمی‌شوی؟ باز هم در حالی که می‌خندید، گفت، نمی‌داند چرا زورش کمتر از برادرش است!

برنامه شادمانه از شبکه شما پخش می‌شود به همین دلیل کودکان همه استان‌ها در این برنامه شرکت می‌کنند و همین موضوع باعث جذابیت بیشتر برنامه شده است.

برنامه شادمانه به شکل غیرمستقیم رویکرد آموزشی هم دارد. همچنین در فواصل برنامه هنرنمایی بچه‌ها با خواندن ترانه‌های محلی رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد. بدون تردید ستارگان این برنامه بچه‌ها هستند و یک‌تنه می‌توانند ساعتی از فراغت مخاطبان را پر کنند.

فاطمه عودباشی ‌‌/ ‌‌گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها