سوئدی‌ها هم به ایران آمدند

نمایندگان بانک‌ها و صنایع سوئد دیروز در دیدار با معاون وزیر اقتصاد آمادگی خود را برای توسعه روابط با ایران اعلام کردند.
کد خبر: ۶۳۷۴۸۲

سوئد پس از کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، هلند،آلمان و انگلیس پس از کاهش تحریم‌ها مشتاق به حضور در بازار ایران است. این در حالی است که یک هیات بزرگ اقتصادی فرانسه در راه ایران است.

به گزارش فارس و به نقل از شادا، هیاتی متشکل از نمایندگان نظام بانکی و صندوق ضمانت صادرات سوئد در دیدار با شاپور محمدی، ضمن اعلام آمادگی بانک‌ها، صنایع و شرکت‌های سوئدی برای ورود به بازار ایران از تمایل بخش خصوصی این کشور برای گسترش روابط اقتصادی خبر داد.وی در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در مذاکرات ایران و 1+5 گفت: دو ملت ایران و سوئد از روابط تاریخی خوبی برخوردار بوده‌ و با توجه به پیشرفت‌های خوبی که پس از توافق‌نامه ژنو صورت گرفته، امکان توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو ملت بیش از گذشته امکان‌پذیر شده است.

محمدی از صنایع سوئد بویژه صنایع خودروسازی و ‌های‌تک این کشور به عنوان زمینه‌هایی نام برد که امکان توسعه روابط در آن وجود دارد و افزود: صنعت خودروی ایران یکی از صنایع بزرگ و اساسی است که نزدیک به 8 درصد تولید ناخالص داخلی را به‌خود اختصاص داده و با توجه به برطرف شدن موانع تحریم، امکان سرمایه‌گذاری در آن برای شرکت‌های سوئدی وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها