7 انفجار سریالی در بغداد

شبکه‌های خبری از هفت انفجار سریالی در بغداد خبر می‌دهند. این درحالی است که ارتش عراق نیز می‌گوید عملیات تازه‌ای را در استان الانبار شروع کرده است.
کد خبر: ۶۳۷۰۱۳

به گزارش فارس، روز گذشته چند انفجار بغداد پایتخت عراق را لرزاند. یکی از این انفجارها در منطقه «الطویجه» واقع در شمال غرب بغداد در نزدیکی زندان «الاحداث» رخ داد و درجریان آن یک خودروی بمبگذاری شده منفجر شد. یک خودروی بمبگذاری شده نیز در منطقه «المنصوره» منفجر شد و در اثر آن شش نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند. یک خودروی بمبگذاری شده دیگر در منطقه «الجامعه» منفجر شد و جان یک شهروند را گرفت و هشت نفر نیز زخمی شدند. منطقه «العطیفیه» نیز شاهد انفجار یک خودروی بمبگذاری شده و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن ۹ نفر دیگر بود. درمجموع، در جریان انفجارهای روز گذشته بغداد دست‌کم 16 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

این انفجارها در شرایطی رخ می‌دهد که ارتش عراق می‌گوید عملیات جدیدی را با حمایت هوانیروز این کشور به‌منظور پاکسازی گروه‌های تکفیری در شرق الرمادی شروع کرده است. به جزئیات عملیات یادشده اشاره‌ای نشده است. یک ماه است که نیروهای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش وابسته به القاعده که بتازگی با عبور از مرز سوریه وارد عراق شدند در شهرهای فلوجه و رمادی با نیروهای پلیس و ارتش عراق درگیر شده‌اند.

در یک خبر دیگر روز گذشته اعلام شد سران قبایل شهر فلوجه عراق برای بازگشت نیروهای پلیس به این شهر و خروج تروریست‌ها به توافق رسیده‌اند. طبق این توافق افراد مسلح باید خیابان‌های این شهر را ترک کنند تا پلیس محلی به فلوجه بازگردد. هنوز از جزئیات اجرای این توافق گزارشی ارسال نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها