فهرست نهایی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره از رقابت‌های اسکار در حالی اعلام شد که دو فیلم جاذبه و خشم آمریکایی هر یک با نامزدی در ده بخش بیشترین شانس را برای تصاحب جوایز دارا هستند.
کد خبر: ۶۳۶۶۹۷

به گزارش جام‌جم، در بخش بهترین فیلم سینمایی «خشم آمریکایی»، «نبراسکا»، «کاپیتان فیلیپس»، «فیلومنا»، «دوازده سال بردگی»، «گرگ وال‌استریت»، «جاذبه»، «کلوب خریداران دالاس» و «برای او» نامزد شدند.

در بخش بهترین انیمیشن سینمایی «یخ زده»، «باد می‌وزد»، «من نفرت‌انگیز 2»، «کرودز» و «ارنست و سلستین» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی «سقوط دایره شکسته» (بلژیک)، «زیبایی بزرگ» (ایتالیا)، «شکار» (دانمارک)، «تصویر گمشده» (کامبوج) و «عمر» (فلسطین) حضور دارند.

نامزدهای بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی هم فیلم‌های «پیش از نیمه‌شب»، «کاپیتان فیلیپس»، «فیلومنا»، «دوازده سال بردگی» و «گرگ وال‌استریت» اعلام شدند. در بخش بهترین فیلمنامه اصلی فیلم‌های «خشم آمریکایی»، «یاسمن آبی»، «کلوب خریداران دالاس»، «برای او» و «نبراسکا» حضور دارند.

دیوید اوراسل برای «خشم آمریکایی»، آلفونسو کواران برای «جاذبه»، الکساندر پاین برای «نبراسکا»، استیو مک‌کوئین برای «دوازده سال بردگی» و «مارتین اسکورسیزی» برای «گرگ وال استریت» نامزدهای بهترین کارگردانی شدند.

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد کریستین بل برای «خشم آمریکایی»، چیوتل اجیوفور برای «دوازده سال بردگی»، متئو مک کانوی برای «کلوب خریداران دالاس»، بروس درن برای «نبراسکا»، و لئوناردو دی‌کاپریو برای «گرگ وال‌استریت» و در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن نیز امی آدامز برای «خشم آمریکایی»، «جودی دنچ» برای «فیلومنا»، کیت بلانشت برای «یاسمن آبی»، مریل استریپ برای «آگوست» و ساندرا بولاک برای جاذبه نامزد شدند.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بارخاد عبدی برای «کاپیتان فیلیپس»، جوناه هیل برای «گرگ وال‌استریت»، جارد لتو برای «کلوب خریداران دالاس»، بردلی کوپر برای «خشم آمریکایی» و مایکل فاسبندر برای «دوازده سال بردگی» و نیز در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن سالی هاوکینز برای «یاسمن آبی»، جولیا رابرتز برای «آگوست»، جنیفر لاورنس برای «خشم آمریکایی»، جون اسکوییب برای «نبراسکا» و لوپیتا نیونگ برای «دوازده سال بردگی» نامزد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها