یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردردهای صبحگاهی مقاوم به درمان می‌تواند علامت وجود تومور مغزی باشد.
کد خبر: ۶۳۵۴۰۷

دکتر سیدحمیدرضا سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحقیقات به عمل آمده عوامل مختلفی می‌تواند در بروز تومورهای مغزی دخیل باشد که ازجمله آن می‌توان به انجام رادیوتراپی، استفاده از مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و ضربه‌های مغزی اشاره کرد.

وی سردردهای صبحگاهی مقاوم به درمان را یکی از علائم بارز تومورهای مغزی دانست و اظهار کرد: علاوه بر این بروز علائمی مانند سردرد همراه با تهوع و استفراغ، فلج شدن قسمت‌های مختلف بدن و اختلالات بینایی نیز می‌تواند حاکی از وجود تومور در مغز باشد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی تومورها به دو نوع بدخیم و خوش‌خیم خاطرنشان کرد: در تومورهای بدخیم فقط می‌توان با عمل جراحی بخشی از تومور را خارج کرد و برای تکمیل درمان آن باید رادیوتراپی و شیمی‌درمانی انجام شود. چنانچه تومور خوش‌خیم در محلی قرار بگیرد که عمل کردن آن جان بیمار را به خطر بیندازد رادیوتراپی و شیمی‌درمانی تومور و نیز درمان‌های کمکی برای بیمار توصیه می‌شود.

 تشدید سینوزیت با مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌

دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که بیماری سینوزیت قابل درمان است، اما خوددرمانی روش مناسبی برای درمان این بیماری نیست، گفت: مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها از عوامل زمینه‌ساز تشدید و مزمن شدن سینوزیت است.

دکتر سعید سهیلی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که عفونت سینوس‌های صورت عامل بروز بیماری سینوزیت است، اظهار کرد: مقدمه ایجاد سینوزیت سرماخوردگی است و در واقع علت اصلی ابتلا به بیماری سینوزیت التهاب ناشی از سرماخوردگی، حساسیت و تورم سینوس‌هاست. وی با اشاره به این که معمولا افرادی که سابقه ابتلا به آلرژی و بیماری‌های التهابی و انسدادی بینی دارند بیشتر مستعد ابتلا به سینوزیت هستند، افزود: مجاری سینوس‌های بینی این افراد در سرما زودتر باز و این امر به جمع‌شدن ترشحات در مجاری سینوس‌ها و دردناک شدن این ناحیه منجر می‌شود و بهتر است در فصول سرد افراد مستعد سینوزیت این نواحی را بپوشانند. توجه و کنترل سرماخوردگی، استفاده از داروهای مناسب ضدسرماخوردگی، استراحت کافی و حتی استفاده از بخور از مواردی است که با رعایت آن می‌توان از ابتلا به سینوزیت پیشگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها